Menu

Veelgestelde vragen

Welke informatie vind ik in mijn budgetanalyse?

U vindt er een overzicht van uw uitgaven en inkomsten van de lopende week, maand of jaar in de vorm van een grafiek.

Het is ook mogelijk om de uitgaven en inkomsten per categorie te bekijken. Onderaan het scherm krijgt u informatie over uw uitgaven van de voorgaande maand. Bv. in maart ziet u het verslag van de maand februari.

Op welke rekeningen is mijn budgetanalyse gebaseerd?

Op alle privérekeningen waarvan u (co)houder bent. De analyse is gebaseerd op de gegevens van uw betaalrekening en die van uw spaarrekening. Klik in het scherm van de budgetanalyse op de knop in de rechterbovenhoek om te zien welke rekeningen mee worden geanalyseerd.

Waarom is de grafiek van mijn budgetanalyse voor bepaalde periodes leeg?

Als er lege balken zijn, kan dat drie dingen betekenen:

  1. U hebt niets uitgegeven of ontvangen in de gekozen periode.
  2. De datum waarvoor u uw uitgaven of inkomsten wilt bekijken, bevindt zich in de toekomst. Betalingen met een toekomstige uitvoeringsdatum verschijnen niet in het overzicht.
  3. De datum waarvoor u uw uitgaven of inkomsten wilt zien, bevindt zich voor de start van uw budgetanalyse.
Vanaf welke datum start mijn budgetanalyse?

De budgetanalyse gaat tot een jaar terug.

De budgetanalyse werd toegevoegd in maart 2022. Als u de applicatie al voor die datum gebruikte, start uw analyse dus op 1 maart 2021.

Als u de applicatie voor de allereerste keer gebruikt na maart 2022, dan zal uw analyse een jaar voor de datum van uw eerste verbinding met Easy Banking App starten. Een voorbeeld: als u de applicatie voor het eerst gebruikt op 24 april 2022, dan start uw analyse op 24 april 2021.

Is het bedrag in de budgetanalyse up-to-date?

Normaal gezien wel. Er kan een lichte vertraging op zitten als u zonet een betaling hebt uitgevoerd met uw kaart of een overschrijving in Easy Banking App of Easy Banking Web.

Behandelt de budgetanalyse mijn gegevens op een veilige manier?

Zeer zeker. De bescherming van uw gegevens is heel belangrijk voor ons. Onze procedures garanderen de veiligheid van uw persoonlijke en bancaire gegevens. De bank gebruikt uw gegevens enkel voor de analyse van uw budget. U bent de enige die daar toegang toe heeft in Easy Banking App.

Welke betalingen tellen als uitgave in de budgetanalyse?

Elke betaling die u uitvoert met uw debetkaart of elke overschrijving uitgevoerd in Easy Banking App of Web. Zo ook overschrijvingen naar een andere soort rekening zoals bv. een professionele of beleggersrekening.

Betalingen tussen uw persoonlijke betaal- en/of spaarrekeningen waarvan u houder of medehouder bent worden uitgesloten.

Zitten in de budgetanalyse ook de betalingen op rekeningen van andere banken (toegevoegde rekeningen)?

Neen, de analyse is enkel gebaseerd op de betalingen op de betaalrekeningen en privé-spaarrekeningen waarvan u (mede)houder bent bij BNP Paribas Fortis en Hello bank!. Rekeningen van andere banken die u in de app hebt toegevoegd zijn niet in de analyse opgenomen.

Hoe bepaalt de budgetanalyse de categorie van een betaling?

De budgetanalyse analyseert de gegevens van uw betalingen (bv. het bedrag en de beschrijving). Gaandeweg leert de budgetanalyse bij op basis van de betalingen die het verwerkt.

Op die manier gaat de budgetanalyse steeds beter werken en deelt het uw betalingen steeds nauwkeuriger in categorieën op.

Kan ik in mijn budgetanalyse de categorie van een betaling wijzigen?

Ja, dat kan.

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Budgetanalyse.
  3. Kies Uitsplitsen in categorieën.
  4. Kies een categorie en subcategorie en kies een betaling.
  5. Tik op het potlood en kies een nieuwe categorie en sub-categorie.
  6. Kies of u alle betalingen van deze handelaar of enkel deze ene betaling wil wijzigen.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Uw tool voor budgetbeheer in Easy Banking App

Klare kijk op uw budget

Nood aan een klare kijk op uw financiën? U wilt weten waar uw geld naartoe gaat? Uw Easy Banking App kan u helpen. Uw budget optimaliseren, ook dat is Positive Banking!

Controle en opvolging

Easy Banking App toont uw inkomsten en uitgaven in categorieën. U kan kiezen voor een weergave per week, maand of jaar en uitgavenlimieten instellen. Easy, toch?

Download de app

Deze functie interesseert u, maar u gebruikt Easy Banking App nog niet? Wacht niet langer en download ze nu!

De voordelen in een notendop

Breng uw uitgaven en inkomsten duidelijk in beeld en stel limieten in om uw budget te optimaliseren.

Duidelijke grafieken

Analyses* in de vorm van grafieken bieden een instantoverzicht van het verloop van uw financiën per week, per maand of per jaar.

Uw budget per categorie

De onderverdeling van uw uitgaven en inkomsten in categorieën gebeurt automatisch. U kunt wel op elk moment handmatig een verrichting aan een andere categorie toewijzen, of uitsluiten van de analyse.

Uw uitgaven onder controle

Stel algemeen of per uitgavencategorie limieten in. Zo ziet u in één oogopslag waar u aan toe bent. Heel handig als u spaart of uw uitgaven onder controle wil krijgen.

Overzicht van de vorige maand

Wat was uw grootste uitgave? Bij welke handelaar hebt u het vaakst geld uitgegeven? Dat krijgt u in de app telkens te zien voor de vorige maand!

Allemaal volledig automatisch!

De budgetanalyse gebeurt op basis van de gegevens van al uw privé betaal- en spaarrekeningen bij BNP Paribas Fortis. U hoeft dus zelf niets manueel in te geven!

*De analyses worden u enkel ter informatie aangeboden. Ze zijn geenszins bedoeld voor boekhoudkundige doeleinden.

In video

Hoe werkt het ?

Bekijk een overzicht.

Installeren en aan de slag

Hoe starten met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand.

1

Downloaden: afspraak in de App Store of op Google Play.

2

Activeren: open de app, ga naar ‘Aan de slag’ en volg de instructies.

3

Gebruiken: meld u aan en gebruik uw mobiele app in alle veiligheid, altijd en overal.

Heeft u een Android smartphone of tablet?

Heeft u een iPhone of iPad?

Aan uw zijde

Item

Veelgestelde vragen

Geen resultaten gevonden

Geen resultaten gevondenGeen resultaten gevondenZoekresultaten

Welke informatie vind ik in mijn budgetanalyse?

U vindt er een overzicht van uw uitgaven en inkomsten van de lopende week, maand of jaar in de vorm van een grafiek.

Het is ook mogelijk om de uitgaven en inkomsten per categorie te bekijken. Onderaan het scherm krijgt u informatie over uw uitgaven van de voorgaande maand. Bv. in maart ziet u het verslag van de maand februari.

Op welke rekeningen is mijn budgetanalyse gebaseerd?

Op alle privérekeningen waarvan u (co)houder bent. De analyse is gebaseerd op de gegevens van uw betaalrekening en die van uw spaarrekening. Klik in het scherm van de budgetanalyse op de knop in de rechterbovenhoek om te zien welke rekeningen mee worden geanalyseerd.

Waarom is de grafiek van mijn budgetanalyse voor bepaalde periodes leeg?

Als er lege balken zijn, kan dat drie dingen betekenen:

  1. U hebt niets uitgegeven of ontvangen in de gekozen periode.
  2. De datum waarvoor u uw uitgaven of inkomsten wilt bekijken, bevindt zich in de toekomst. Betalingen met een toekomstige uitvoeringsdatum verschijnen niet in het overzicht.
  3. De datum waarvoor u uw uitgaven of inkomsten wilt zien, bevindt zich voor de start van uw budgetanalyse.

Vanaf welke datum start mijn budgetanalyse?

De budgetanalyse gaat tot een jaar terug.

De budgetanalyse werd toegevoegd in maart 2022. Als u de applicatie al voor die datum gebruikte, start uw analyse dus op 1 maart 2021.

Als u de applicatie voor de allereerste keer gebruikt na maart 2022, dan zal uw analyse een jaar voor de datum van uw eerste verbinding met Easy Banking App starten. Een voorbeeld: als u de applicatie voor het eerst gebruikt op 24 april 2022, dan start uw analyse op 24 april 2021.

Is het bedrag in de budgetanalyse up-to-date?

Normaal gezien wel. Er kan een lichte vertraging op zitten als u zonet een betaling hebt uitgevoerd met uw kaart of een overschrijving in Easy Banking App of Easy Banking Web.

Behandelt de budgetanalyse mijn gegevens op een veilige manier?

Zeer zeker. De bescherming van uw gegevens is heel belangrijk voor ons. Onze procedures garanderen de veiligheid van uw persoonlijke en bancaire gegevens. De bank gebruikt uw gegevens enkel voor de analyse van uw budget. U bent de enige die daar toegang toe heeft in Easy Banking App.

Welke betalingen tellen als uitgave in de budgetanalyse?

Elke betaling die u uitvoert met uw debetkaart of elke overschrijving uitgevoerd in Easy Banking App of Web. Zo ook overschrijvingen naar een andere soort rekening zoals bv. een professionele of beleggersrekening.

Betalingen tussen uw persoonlijke betaal- en/of spaarrekeningen waarvan u houder of medehouder bent worden uitgesloten.

Zitten in de budgetanalyse ook de betalingen op rekeningen van andere banken (toegevoegde rekeningen)?

Neen, de analyse is enkel gebaseerd op de betalingen op de betaalrekeningen en privé-spaarrekeningen waarvan u (mede)houder bent bij BNP Paribas Fortis en Hello bank!. Rekeningen van andere banken die u in de app hebt toegevoegd zijn niet in de analyse opgenomen.

Hoe bepaalt de budgetanalyse de categorie van een betaling?

De budgetanalyse analyseert de gegevens van uw betalingen (bv. het bedrag en de beschrijving). Gaandeweg leert de budgetanalyse bij op basis van de betalingen die het verwerkt.

Op die manier gaat de budgetanalyse steeds beter werken en deelt het uw betalingen steeds nauwkeuriger in categorieën op.

Kan ik in mijn budgetanalyse de categorie van een betaling wijzigen?

Ja, dat kan.

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Budgetanalyse.
  3. Kies Uitsplitsen in categorieën.
  4. Kies een categorie en subcategorie en kies een betaling.
  5. Tik op het potlood en kies een nieuwe categorie en sub-categorie.
  6. Kies of u alle betalingen van deze handelaar of enkel deze ene betaling wil wijzigen.