Menu

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een contract Easy Banking Web openen?

Via onze website:  

  1. Klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Geef uw kaartnummer en klantnummer in.
  3. De pagina zal automatisch naar het ondertekenen van een Easy Banking-contract gaan.

Hebt u nog geen kaartlezer? Dan kan u online een bestellen. U kan ook een kaartlezer vragen aan het onthaal van een van onze kantoren.

Telefonisch via ons Easy Banking Centre.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink, indien u dit wenst, het vak bij Dit profiel bewaren aan en geef een profielnaam in. Zo zullen uw gegevens op dit toestel bewaard worden.
  4. Klik op Volgende.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in in het 
  3. Kies hoe u zich wilt aanmelden: Met kaartlezer of met itsme.
  4. Voer de stappen uit die op het scherm staan of open de itsme-app op uw smartphone.
Hoe lang blijven verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen zichtbaar?

Verrichtingen opgeslagen in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden zichtbaar. Als de verrichtingen binnen deze tijd niet ondertekend zijn, dan verdwijnen ze automatisch.

Ik krijg de foutmelding : de code is vervallen (EBA0001). Wat moet ik doen?

Deze foutmelding heeft te maken met uw browser (bijvoorbeeld: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge).

Het volstaat om alle openstaande vensters te sluiten en opnieuw te openen.

Indien u met een Macbook of iMac werkt, dient u in de linkerbovenhoek van het scherm te klikken op de naam van uw browser (bijvoorbeeld: Safari) en te klikken op Stop+browsernaam.

Helpt dit niet, dan neemt u best contact op met ons Easy Banking Centre wanneer u in de buurt van uw computer bent.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Klik op het nummer van uw effectenrekening.
  3. U ziet nu een lijst van uw effecten met hun huidige waarde.
  4. Wenst u meer info? Klik dan op de naam van het effect. 
Waarom is mijn bewaarde profiel verdwenen?

Als u de cookies verwijdert, wordt ook de cookie met uw gebruikersgegevens verwijderd. Weet ook dat de meeste anti-spyware-programma's cookies verwijderen. Ook in dat geval moet u opnieuw uw gebruikersgegevens ingeven.

Waarom kan ik mij niet aanmelden?

Dit zijn mogelijke oorzaken:

  1. U hebt een verkeerd klantnummer ingevoerd: het klantnummer bevat 10 cijfers; u vindt dit nummer op uw bankkaart naast het woord Client.
  2. U hebt een verkeerd kaartnummer ingevoerd: het kaartnummer bestaat uit 17 cijfers en staat naast het woord Card; het begint met 6703
  3. U hebt een kredietkaart of vervallen kaart gebruikt.
  4. U hebt een verkeerde elektronische handtekening ingevoerd.

Voor meer info kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Waarom kan ik me niet aanmelden met mijn vingerafdruk?
  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. Uw toestel werkt met verouderde software. U hebt minimum iOS 9.0 of Android 6.0 nodig.
  3. U gebruikt een tablet. Easy Banking App ondersteunt vingerafdrukken enkel op smartphone.
  4. Uw vingerafdruk werd nog niet geregistreerd op uw toestel.
  5. U gebruikt de verkeerde vinger.
  6. De vinger die u gebruikt is vuil, waardoor deze niet herkend wordt.
  7. Als u meerdere vingerafdrukken bewaard hebt op uw toestel, dan moet u er wissen tot u er maar een overhoudt.
  8. Er zijn krassen op de sensor voor uw vingerafdruk.

U kan ook steeds Easy Banking App verwijderen en opnieuw installeren om eventuele problemen op te lossen.

Hebt u nog vragen? U kan steeds terecht bij ons Easy Banking Centre.

Hoe activeer ik mijn vingerafdruk of touch ID?

Als u Easy Banking App voor het eerst gebruikt, wordt u gevraagd om Touch ID of aanmelden met vingerafdruk te activeren.

Wilt u het later pas doen, dan kan het zo:

  1. Meld u aan op onze app.
  2. Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies Instellingen.
  3. Kies voor Touch ID of Vingerafdruk .
Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk (enkel voor smartphone: via iPhone vanaf het model 5S en met iOS 9 of via Android 6.0).
  2. Met uw wachtwoord.
  3. Met uw kaartlezer (als u uw wachtwoord vergeten bent).
  4. Met ITSME.
Hoe kan ik een contract Easy Banking App openen?

Enkel als u al beschikt over een contract Easy Banking Web kunt u een contract Easy Banking App afsluiten.

  1. Download de app in de App Store (iPhone, iPad) of op Google Play (Android)
  2. Maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Bekijk alvast onze instructies om een eerste keer aan te melden.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download de app in de App store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aan de slag.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. U kan (optioneel) een foto toevoegen, tik dan op Volgende.
  5. Bevestig uw profiel via elektronische handtekening met uw bankkaart en kaartlezer.
  6. Is dit de eerste keer dat u Easy Banking gebruikt? Dan wordt u ook gevraagd om een paswoord te kiezen en om de algemene voorwaarden te aanvaarden.
  7. U wordt nu gevraagd of u aanmelden met vingerafdruk wilt activeren. Dit is optioneel.
  8. Bevestig tot slot nog eenmaal met uw bankkaart en kaartlezer.
Hoe kan ik mijn minderjarig kind toestemming geven om de Easy Banking App te gebruiken?

U geeft als ouder zelf toestemming voor uw kinderen via uw Easy Banking Web contract. Dit kan van zodra ze de leeftijd van 15 jaar hebben bereikt.

  1. Beheer de toegangen voor uw kinderen.
  2. Klik op de naam van uw zoon of dochter.
  3. Klik op Easy Banking App.
  4. Bevestig met uw bankkaart en kaartlezer.
  5. U kan de toegang langs dezelfde weg ook blokkeren.
Ik ben mijn wachtwoord voor de Easy Banking app vergeten. Hoe kies ik een nieuw wachtwoord?
  1. Klik op Aanmelden in de app en kies Ik ben mijn paswoord vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuw wachtwoord en bevestig met uw kaartlezer.
Ik krijg een foutmelding dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat moet ik doen?

Het gaat om een waarschuwing die verschijnt wanneer Easy Banking App detecteert dat een andere app uw beeldscherm aanpast. Om te voorkomen dat een andere app uw scherm kan lezen of informatie aanpast, zal Easy Banking zichzelf blokkeren. 

Meestal gaat het om apps die de lichtsterkte van uw scherm regelen, bijvoorbeeld om een blauwlichtfilter te activeren. U dient deze apps volledig te sluiten.

Afhankelijk van uw Android-toestel kan dit zo:

  1. Sluit alle achtergrond apps via shortcut (een toets die meestal links onderaan het toestel staat). Deze toets heeft meestal een icoon van twee overlappende vierkanten.
  2. Ga naar de instellingen van uw toestel, vervolgens naar Applicaties en kies in de instellingen van de blokkerende app voor Geforceerd sluiten.

Lukt het niet, dan kunt u terecht bij ons Easy Banking Centre.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Dit kan enkel op een tablet, omdat een smartphone geacht wordt persoonlijk te zijn.

Een nieuw profiel toevoegen kan door na het openen van de app rechtsboven te drukken op de drie punten en te kiezen voor profiel toevoegen.

Waar in Easy Banking App vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Meld u aan op onze app.
  2. Tik onderaan rechts op de drie punten en kies voor Beleggingen.  
  3. Selecteer de effectenrekening (indien de effectenrekening deel uitmaakt van een contract selecteert u eerst het contract).
  4. U ziet nu de totale waarde van uw effectenrekening. Om de waarde van een specifieke belegging te kennen, tikt u op de gewenste categorie.
  5. Druk op de naam van het effect waarover u meer info wenst.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

De volgende mobiele besturingssystemen zijn compatibel met de meest recente versies van de app:

  1. Android 4.4 of hoger
  2. iOS 9 of hoger
Hoe activeer ik ITSME in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klantnummer en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Uw naam zal verschijnen. Klik nu op Volgende..
  5. Volg opnieuw de stappen met uw kaartlezer.

Bekijk ook dit filmpje om aan te melden met de applicatie ITSME.

Hoe meld ik me met ITSME aan op Easy Banking Web?

U hebt ITSME al geactiveerd voor Easy Banking Web:

  1. Ga naar Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met ITSME.
  3. Open de ITSME-app op uw smartphone en volg de stappen op uw scherm.
  4. U wordt nu automatisch aangemeld op Easy Banking.
Hoe kan ik mijn geblokkeerde itsme-account opnieuw activeren?

U kan uw itsme-account opnieuw activeren via de itsme-app. Hiervoor hebt u om veiligheidsredenen uw kaartlezer nodig. U kunt ook contact opnemen met itsme via hun website of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18 uur).

BNP Paribas Fortis heeft geen toegang tot de itsme-accounts.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

Dat kan via de website van itsme of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur).

Gebruik u ook Easy Banking App? Neem dan contact op met ons Easy Banking Centre om ook Easy Banking App te laten blokkeren.

Kan iedereen gebruik maken van itsme?

Bent u ouder dan 18 jaar en hebt u een Belgisch eID, een Belgische simkaart en een gsm, dan kunt u gebruik maken van itsme.

U hebt ook een smartphone nodig met minimaal Android 5.0 of minimaal iOS 9.0.

Hoe activeer ik mijn code Easy Banking Phone?

Via Easy Banking Web:

  1. Bezoek onze pagina over Easy Banking Phone.
  2. Klik op de groene knop Activeren of Wijzigen.
  3. Aanvaard indien nodig de algemene voorwaarden en klik op volgende.
  4. Kies uw code van 5 cijfers, klik op volgende en bevestig met uw kaartlezer.

Via Easy Banking App:

  1. Meld aan op onze app.
  2. Druk onderaan op Contacteer ons.
  3. Klik op de afbeelding van een telefoon om ons beveiligd te bellen.

U kan ook ons Easy Banking Centre contacteren. Uw code wordt dan naar uw domicilieadres gestuurd.

Hoe bestel ik een kaartlezer?
  1. U kan online een kaartlezer aanvragen. U ontvangt ze binnen een week.
  2. U kan een kaartlezer vragen in een van onze kantoren.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Wat moet ik doen als mijn kaartlezer niet meer werkt?

Uw kaartlezer is defect? Of de melding Battery low verschijnt?

Bestel dan gratis een nieuwe kaartlezer..

  1. Vraag online een nieuwe kaartlezer aan.
  2. Ga langs in een van onze kantoren indien u onmiddellijk een kaartlezer wenst.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking kan enkel met een actieve debetkaart.

Overschrijvingen kan u vervolgens enkel bevestigen met de debetkaart die u gebruikte om aan te melden of om uw profiel aan te maken, ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u betaling via een webshop, dan dient u de kaart waarvan u het kaartnummer invoerde in uw kaartlezer te gebruiken. Koos u ervoor om met kredietkaart te betalen, dan dient u ook die kredietkaart in te kaartlezer te gebruiken.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Google Pay

Google Pay. Tik. Betaal. Geniet.

Uw smartphone hebt u altijd bij u. U doet er alles mee. Bellen, internetten, chatten… Vanaf nu kunt u er ook mee betalen! Gedaan met cash.

Download de app. Voeg uw bankkaart toe. Bevestig. Klaar!

Ontdek Google Pay

Eenvoudig

Tik. Betaal. Geniet. Bekijk de video

Veilig

Nog veiliger dan uw portefeuille. Bekijk de video

Gratis

Betalen zonder extra kosten.

Wereldwijd

In miljoenen zaken. Bekijk de video

Al uw kaarten in één app

Nieuw: voortaan ook uw bankkaarten. Bekijk de video

In-app betalingen

Geïntegreerd in uw favoriete apps.

Mobiel betalen in 3 stappen

App downloaden, bankkaart registreren en code bevestigen. Zo eenvoudig is het.

1. Download de gratis app in Google Play

Download de app hier.

2. Voeg uw bankkaarten toe

Neem een foto van uw bankkaart. Voeg toe in Google Pay. Eenvoudiger kan niet!

3. Bevestig via sms, telefoon of onze app

Na registratie krijgt u een code, bevestig via sms, Easy Banking Centre of via Easy Banking App.

Klaar! Tik. Betaal. Geniet!

Ontdek Google Pay:

Wereldwijd

Met Google Pay koopt en betaalt u met één tik in miljoenen zaken over heel de wereld.

Handelaar? Eigenaar van een zaak?

Laat ook uw klanten mobiel betalen via uw betaalterminal. Net als in miljoenen andere zaken over heel de wereld. Het verhoogt uw omzet. En elektronische betalingen zijn veiliger, eenvoudiger en sneller. Kies hier uw betaalterminal.

Veelgestelde vragen

Android Pay wordt Google Pay

Waarom Google Pay ? Wat is er gebeurd met Android Pay?

Android Pay kreeg een nieuwe look en naam mee: Google Pay. Maar geen zorgen, u kunt blijven betalen in winkels en online met de app Google Pay, precies zoals u dat vroeger deed met Android Pay. Als u al Android Pay gebruikt zal de app vanzelf updaten naar Google Pay.

Waar kan ik Google Pay gebruiken?

Het Google Pay logo vervangt het Android Pay logo binnenkort op de apps en websites van handelaren die deze betaalmethode aanvaarden. Voor bijkomende informatie, kijk op de Google Blog.

Starten met Google Pay

Wat is Google Pay?

Google Pay is een app van Google voor smartphonebetalingen. De Android-gebruikers kunnen krediet- en debetkaarten van meerdere banken toevoegen op dit platform, om contactloos betalingen uit te voeren in winkels en in sommige apps.

Hoe kan ik Google Pay installeren?

Selecteer Google Pay in de Google Play Store en installeer de app. Controleer of uw smartphone minstens op Android 5.0+ draait en een NFC-chip heeft. Kijk na of de NFC-functie is ingeschakeld.

Hoe voeg ik mijn krediet- en/of debetkaart toe op Google Pay?

Stap 1: de gegevens van uw bankkaart

1) Een bankkaart voegt u toe als volgt: vul de kaartinformatie manueel in de corresponderende vakken in. Voor kredietkaarten moet u de drie controlecijfers op de achterkant van de kaart manueel invoeren.

Stap 2 : u authentiseren

U kunt kiezen tussen 3 methodes: per sms, door het Easy Banking Centre te contacteren of via Easy Banking App (enkel voor Visa Classic-kredietkaarten).

  • Via sms: als u kiest voor de eerste optie, dan stuurt de bank een verificatiecode van 6 cijfers naar uw telefoonnummer om er zeker van te zijn dat u wel degelijk de rechtmatige kaarthouder bent. Voer die verificatiecode in Google Pay in en klaar! Uw kaart is geregistreerd en u kunt onmiddellijk smartphonebetalingen uitvoeren.
  • Via Easy Banking App: de houders kunnen hun kaart activeren via Easy Banking App. Dit is heel eenvoudig en snel: gewoon de instructies volgen.
  • Via het Easy Banking Centre: als u de verificatiecode niet via sms wilt ontvangen of u de code niet zou ontvangen (bijvoorbeeld wanneer de bank niet over uw huidige telefoonnummer beschikt), bel dan op het nummer 02 433 43 67 om uw kaart te activeren in Google Pay. Uw kaart zal geactiveerd worden door een medewerker na verificatie van uw identiteit.
Kan ik meerdere bankkaarten gebruiken om betalingen te doen?

Ja, natuurlijk kunt u meerdere debet- en kredietkaarten toevoegen. U moet wel 1 kaart als standaardwaarde selecteren (deze die bovenaan op het scherm staat is uw standaardkaart). U kunt de geselecteerde kaart gemakkelijk wijzigen.

Hoe selecteer ik mijn standaardbankkaart?

Heel eenvoudig. U kunt dit op 2 manieren:

  1. Selecteer de gewenste kaart, scrol dan naar beneden en selecteer ‘als standaardkaart definiëren’. Meer hoeft u niet te doen!
  2. Selecteer op uw scherm de foto met de kaart naar uw keuze, houd uw vinger op de kaart en glijd ze naar boven op uw scherm (swipen). ’t Is zo gedaan!

Hoe betaal ik met Google Pay?

Hoe werkt het?

U staat voor een terminal van een handelaar die contactloze betalingen aanvaardt en u hebt uw bankkaart correct toegevoegd: betaal met één beweging door uw telefoon tegen de betaalterminal te houden (boven of opzij).

Om een klein bedrag (minder dan 25 euro) te betalen, haalt u gewoon uw apparaat uit slaapstand en houd uw telefoon tegen de betaalterminal. Voor grotere bedragen moet u uw telefoon ontgrendelen met behulp van de veiligheidscode, de juiste beweging of uw digitale vingerafdruk.

Zal ik mijn telefoon moeten ontgrendelen in andere situaties?

Ja, in het algemeen zult u vanaf de 4e opeenvolgende verrichting (zelfs als het gaat om verrichtingen van minder dan 25 euro) gevraagd worden uw telefoon te ontgrendelen. Veiligheidsregels werden opgesteld om de consument te beschermen en het risico op fraude te verminderen in geval van verlies of diefstal van de gsm.

Bestaat er een maximumlimiet voor betalingen met Google Pay?

De betalingslimiet is dezelfde als die van de gelinkte debet- of kredietkaarten. Consulteer, als het nodig is, de limieten die gelinkt zijn aan uw bankkaart via Easy Banking Web.

Zijn er bijkomende kosten aan het gebruik van Google Pay?

De applicatie Google Pay is gratis. Er zijn dus geen bijkomende kosten verbonden aan het gebruik van deze app. De wisselkosten die gelinkt zijn aan betalingen buiten de Eurozone zijn identiek aan deze die toegepast worden voor gewone betalingen met de debet- of kredietkaart.

De veiligheid op Google Pay

Wat moet ik doen na verlies of diefstal van mijn smartphone?

Bij verlies van uw telefoon blokkeert u gemakkelijk alle functies op afstand via de site van Google door in te loggen op https://www.google.com/android/devicemanager.

Als u alleen uw betalingen met Google Pay wilt blokkeren, zonder uw smartphone te blokkeren, dient u CardStop te bellen op het nummer 070 344 344. U moet de operator vragen alle ‘tokens’ te annuleren verbonden aan uw kaart in Google Pay. U kunt ook het Easy Banking Centre contacteren op het nummer 02 433 43 67.

Wat is dat, een ‘token’? De token is een virtueel kaartnummer dat gebruikt wordt in plaats van uw echt bakkaartnummer om uw aankopen te doen en uw verrichtingen te beveiligen.

Wat moet ik doen als ik mijn smartphone terugvind?

Telefoneer naar Card Stop op het nummer 070 344 344 of het Easy Banking Centre op het nummer 02 433 43 67 om uw “tokens” te deblokkeren.

Wat moet ik doen bij verlies of het stelen van mijn bankkaart?

Als uw kaart verloren of gestolen is, dan moet u Card Stop contacteren op het nummer 070 344 344 en de kaart laten blokkeren. Zo worden alle tokens die gelinkt zijn aan deze kaart geblokkeerd en kan geen enkele verrichting meer gedaan worden met deze kaart, inbegrepen verrichtingen met Google Pay.

Problemen met Google Pay?

Wat moet ik doen als ik een installatieprobleem heb?

Als u problemen hebt om de Google Pay-app te installeren, check dan of uw smartphone minstens op Android 4.4 draait en de NFC-functie heeft.

Wat moet ik doen als ik een authenticatieprobleem heb?

Als u een probleem hebt met de authenticatie, raden wij u aan contact op te nemen met het Easy Banking Centre op het nummer 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Wat moet ik doen als ik mijn bankkaart niet kan toevoegen?

Als u er niet in slaagt om een kaart toe te voegen, neemt u het best contact op met het Easy Banking Centre op 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur.

Ik slaag er niet in betalingen uit te voeren, wie kan ik contacteren?

U kunt hiervoor het Easy Banking Centre contacteren op het nummer 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur.

Wat moet ik doen als ik een betalingsprobleem heb?

Controleer eerst of de betaalterminal van de handelaar of het e-commerce-systeem wel degelijk uitgerust is met een NFC-toepassing en dus de logo's van Google Pay en/of contactloos terug te vinden zijn. Mogelijk is de terminal om technische redenen in onderhoud en kan hij daarom op dat ogenblik geen contactloze betalingen verwerken.

Neem gerust contact op met het Easy Banking Centre op 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. Vermeld dan de referentiegegevens van de handelaar, de datum en het uur van de verrichting.

Wat moet ik doen als ik mijn smartphone kwijt ben?

Bij verlies van uw telefoon blokkeert u gemakkelijk alle functies op afstand via de site van Google door in te loggen op https://www.google.com/android/devicemanager.

Als u uw betalingen met Google Pay wilt blokkeren, zonder uw smartphone of kaart zelf te blokkeren, dient u CardStop te bellen op het nummer 070 344 344. U moet dan vragen om alle ’tokens’ te annuleren verbonden aan uw kaart in Google Pay of contacteer het Easy Banking Centre op het nummer 02 433 43 67.

Wat is dat, een ‘token’? De ‘token’ is een virtueel kaartnummer dat gebruikt wordt in plaats van uw echt kaartnummer om uw aankopen te doen en uw verrichtingen te beveiligen.

Wat moet ik doen als ik mijn smartphone terugvind ?

Bel CardStop op 070 344 344 of het Easy Banking Centre op het nummer 02 433 43 67 om uw ‘tokens’ te deblokkeren als deze voordien geblokkeerd werden.

Wat moet ik doen als ik mijn bankkaart verlies?

Als u uw kaart verliest, dan moet u die blokkeren via CardStop op het nummer 070 344 344. Hierdoor worden alle ‘tokens’ die gelinkt zijn aan deze kaart geblokkeerd. Geen enkele verrichting kan nog uitgevoerd worden met de betrokken kaart, inclusief de verrichtingen met Google Pay.

Wat moet ik doen als ik een toegevoegde bankkaart in Google Pay wil verwijderen?

Dit is heel eenvoudig. Selecteer uw kaart in Google Pay. Selecteer ‘verwijder de kaart’ en bevestig deze actie.

Wat moet ik doen om een kredietkaartverrichting in Google Pay te betwisten?

U dient deze verrichting te betwisten via www.mijnkaart.be, zoals voor alle andere verrichtingen met uw kredietkaart.

Wat moet ik doen om een verrichting met mijn debetkaart (Maestro) in Google Pay te betwisten?

U moet dezelfde procedure gebruiken als voor elke andere verrichting met uw debetkaart. U gaat naar uw kantoor met uw proces-verbaal als het gaat om een verlies of diefstal.

Meer informatie

Hebt u nog andere vragen?

Neem contact op met het Easy Banking Centre op 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur.