Particuliere klanten: we zijn er voor u
Uw bank blijft bereikbaar
Uw bank staat meer dan ooit aan uw zijde.
- Uw adviseur is beschikbaar op afspraak, tijdens de week van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 20 uur, op zaterdag van 9.30 tot 12.30 uur.
- Uw kantoor is in de voormiddag vrij toegankelijk, van maandag tot vrijdag tussen 9 en 12.30 uur.
Hebt u nog geen afspraak? Maak er een, dat is zo gebeurd:
- in Easy Banking App klikt u op ‘Contacteer ons’;
- in Easy Banking Web klikt u op ‘Maak een afspraak’;
- via de telefoon op het nummer 02 762 60 00 of bel rechtstreeks naar uw adviseur.
Een tip: via Easy Banking Web en Easy Banking App hebt u waar en wanneer u wilt toegang tot uw bank, ook op uitzonderlijke sluitingsdagen: controleer uw saldo, raadpleeg uw rekeninguittreksels, voer uw overschrijvingen uit ...
Maatregelen voor kredieten
We zijn er voor u
De huidige situatie is nog altijd bijzonder. We blijven de Belgische economie ondersteunen en zijn er meer dan ooit voor u.
Sinds eind maart is het niet meer mogelijk betalingsuitstel te vragen voor uw kredieten, zoals de regering dat had uitgewerkt.
Ondervindt u nog moeilijkheden door de coronacrisis? Contacteer uw adviseur, hij blijft beschikbaar in deze uitzonderlijke omstandigheden en zal u zo goed mogelijk helpen door uw situatie en wat u nodig hebt te analyseren.
Maatregelen voor particuliere woonkredieten
Sinds 21 maart 2021 kan geen terugbetalingsuitstel meer worden aangevraagd voor een woonkrediet, omdat de voorwaarden die door de regering waren uitgewerkt, vervallen zijn.
Maatregelen voor consumentenkredieten en hypothecaire leningen met roerend doel
Sinds 26 maart kan geen betalingsuitstel meer worden aangevraagd voor consumentenkredieten en roerende hypotheekleningen, omdat de voorwaarden die door de regering waren uitgewerkt en verderop beschreven staan, afgelopen zijn.
Voor consumentenkredieten en hypothecaire leningen met roerend doel komt u voor deze maatregelen in aanmerking als u (als particuliere klant) budgettaire problemen ondervindt door de coronacrisis:
- Betalingsuitstel van 3 maanden (kapitaal en rente) voor uw lening op afbetaling. Het gaat over deze producten: Lening op Afbetaling (Persoonlijke lening, Auto- of Fietslening, Renovatielening, Energiekrediet… ), Langetermijnlening, Gewaarborgde Lening met Roerend Doel.
- Verlenging met 3 maanden van de wettelijke termijn om uw geldreserve op nul te zetten (de ‘nulstellingsdatum’), op voorwaarde dat deze termijn binnen een welbepaalde periode valt. Het gaat over deze producten: Directe reserve, Rondo, Optiline, Thesauriereserve.
Om in aanmerking te komen, moet u aan een aantal wettelijke voorwaarden voldoen:
- U doet uw aanvraag bij uw BNP Paribas Fortis-contactpersoon tussen 8 februari en 31 maart 2021. Opgelet: we rekenen 4 verwerkingsdagen, u moet uw aanvraag ten laatste 26 maart indienen;
- U (of een persoon binnen uw gezin) leed een gedeeltelijk of volledig inkomensverlies door de coronacrisis (bewijs nodig);
- De lening waarvoor u de maatregel aanvraagt, hebt u afgesloten voor 1 mei 2020, had op 1 januari 2021 geen betalingsachterstand en is op het moment van de aanvraag niet geregistreerd met een niet-geregulariseerde achterstallige betaling in de Centrale voor Kredieten aan Particulieren (CKP) van de Nationale Bank van België.
- De maandelijkse terugbetaling van de bedoelde lening bedraagt meer dan 50 euro aan kapitaal en rente;
- De totale duurtijd van uw verschillende aanvragen tot uitstel mag nooit meer dan 9 maanden bedragen;
- Uw totale roerende activa op zichtrekeningen, spaarrekeningen en alle beleggingsportefeuilles bij diverse banken samen bedraagt nooit meer dan 25.000 euro.
Voor meer informatie of voor een eventuele aanvraag kunt u vanaf 8 februari 2021 terecht bij uw BNP Paribas Fortis-contactpersoon. Alle aanvragen zijn onder voorbehoud van analyse en van aanvaarding door de bank. U kunt een uitstel aanvragen tot 26 maart 2021 omdat het 4 werkdagen duurt om uw aanvraag te verwerken.
Hebt u een verzekering tegen werkverlies? Doe in geval van inkomensverlies daar dan een beroep op voor een eventuele vergoeding en contacteer uw verzekeraar.
Versoepelingsmaatregelen voor kredieten aan zelfstandigen en bedrijven
Wilt u er meer over weten ?
Onze oplossingen voor online en mobiel bankieren
Een expert aan de lijn
Wilt u graag begeleid worden bij het aangaan van een lening, de herziening van uw verzekeringen of uw inschrijving op een belegging? Zonder u te moeten verplaatsen via videogesprek?
De adviseurs van het Easy Banking Centre staan voor u klaar met hun expertise, van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
Easy Banking App, mijn app voor mobile banking
Met uw mobiele bank kunt u:
- uw saldo nakijken;
- een overschrijving doen, een vriend terugbetalen …
- waar en wanneer u wilt.
U hebt uw bank altijd op zak via uw smartphone en/of tablet.
Easy Banking Web, mijn online bank
Met uw online bank beheert u:
- uw betalingen, overschrijvingen;
- uw beleggingen, verzekeringen, leningen;
- in alle rust bij u thuis.
Easy Banking Web en Easy Banking App vullen elkaar perfect aan. U bankiert in alle comfort bij u thuis en op verplaatsing.
Stay Safe
Stay Safe, Pay Safe: contactloos betalen
Betalen zonder de betaalterminal aan te raken is handig, makkelijk en veilig. Het volstaat om uw debet- of kredietkaart vlakbij de terminal te houden. Het voordeel? Als u niet boven een bepaald bedrag gaat, is er geen pincode nodig en hoeft u niet eens het toetsenbord aan te raken.
Is het bedrag van uw aankopen niet hoger dan 50 euro? Dan hoeft u uw code niet in te voeren. Doet u verschillende cumulatieve aankopen? Dan kunnen uw opeenvolgende betalingen oplopen tot een totaalbedrag van 100 euro. Gaat u boven de 100 euro, dan moet u uw pincode wel intikken.
Hebt u uw kaart niet bij? Contactloos betalen kan ook met uw smartphone of uw smartwatch. Aan u om te kiezen hoe u het liefst betaalt.
Bescherm uzelf tegen online fraude
Het coronavirus : een zegen voor fraudeurs
De coronacrisis houdt ons allemaal bezig en jaagt velen onder ons angst aan. En dat hebben fraudeurs goed begrepen. E-mails, sms- en WhatsApp-berichten, Facebook, de post… Cybercriminaliteit komt meer en meer voor. Wees dus waakzaam, en denk goed na voor u op een link of een bijlage klikt of de richtlijnen in een brief volgt.
We zullen u nooit vragen om uw bankkaart op te sturen of vertrouwelijke informatie mee te delen. Niet per telefoon, niet per e-mail, niet per post, op geen enkele manier. Deel uw geheime codes nooit, dat geldt ook voor de handtekening van uw kaartlezer, uw Easy Banking- en itsme-codes en het wachtwoord van Easy Banking Web.
Een verdacht bericht ontvangen? Bel 02 762 60 00 en stuur het bericht door naar phishing@bnpparibasfortis.com.
COVID-19-Barometer
5e editie (26.10.2020) - De wereld is veranderd… onze bankgewoontes ook
Innovatieve betaalmiddelen, online aankopen, het gebruiken van handige tools om onze rekeningen en uitgaven te beheren… In deze vijfde editie van onze COVID-19-Barometer vindt u een analyse over de belangrijkste veranderingen sinds de coronacrisis losbarstte.
Al onze oplossingen
Uw bank contacteren
- Contacteer snel een adviseur van het Easy Banking Centre via Easy Banking App: communiceren met uw bank is nu gemakkelijker en veiliger dan ooit.
Uw budget beheren
- Automatisch sparen? Zo eenvoudig met Easy Save of een automatische spaaropdracht.
Plan uw financiële toekomst
- Pensioensparen, een levensverzekering… Morgen start vandaag!
Herlees onze vorige edities
Veelgestelde vragen
Geen resultaten gevondenGeen resultaten gevondenZoekresultaten