Menu

De bank, toegankelijk voor iedereen

BNP Paribas Fortis wil een bank zijn voor iedereen. Daarom streven we ernaar om onze bankdiensten zo toegankelijk mogelijk te maken voor klanten met een handicap of beperking!

Zelfstandig bankieren

In samenwerking met organisaties, die personen met een functiebeperking vertegenwoordigen, ontwikkelen we een aantal interessante oplossingen. Wat biedt de bank u aan.

Een toegankelijke bank voor iedereen

U bent minder mobiel

Eén op vier van onze kantoren, geografisch verspreid, is toegankelijk voor klanten met beperkte mobiliteit. U vindt ze gemakkelijk via onze kantorenzoeker.

  • parkeerplaats voor gehandicapten als er minstens vier parkeerplaatsen zijn;
  • hellende vlakken die toegang verschaffen tot het kantoor;
  • automatische deuren;
  • deuren die breed genoeg zijn voor een rolstoel;
  • verlaagde onthaalbalie die rolstoelgebruikers de mogelijkheid bieden om makkelijk documenten te lezen of te ondertekenen;
  • voldoende ruimte om een rolstoel te draaien, zowel in het kantoor als aan een bankautomaat.

U hebt verminderde motoriek aan de handen

  • grote kaartlezer met grote toetsen voor Easy Banking;
  • gratis te bestellen in uw kantoor, waar u de lezer binnen de week kunt afhalen.

U bent blind of hebt verminderd zicht

  • Easy Banking bruikbaar met schermuitleesprogramma;
  • grote kaartlezer met grote toetsen en spraakfunctie voor Easy Banking (gratis te bestellen in uw kantoor, waar u de lezer binnen de week kunt afhalen);
  • uittreksels in braille, op aanvraag in uw kantoor en gratis thuis geleverd;
  • stembegeleiding bij al onze geldautomaten, toegankelijk via uw eigen koptelefoon en zonder gebruik van het scherm (eerst uw koptelefoon inpluggen en vervolgens uw kaart).

Dit filmpje legt u uit hoe stembegeleiding precies werkt.

U bent doof of slechthorend

  • afstandstolk gebarentaal in uw kantoor, via een app op uw tablet of smartphone via het gratis wifinetwerk van het kantoor;
  • afstandstolk gebarentaal om contact op te nemen met het Easy Banking Centre;
  • de mogelijkheid om bankkaart te blokkeren bij CardStop via fax of dit formulier.

Geen toegang tot computer, tablet, smartphone of andere digitale middelen?

Via het Easy Banking Centre voert u gratis alle bankverrichtingen uit en raadpleegt u uw saldo. U kunt dit doen via de druktoetsen van uw telefoon of met behulp van een medewerker.

Vragen of suggesties?

U hebt nog vragen of suggesties over onze dienstverlening voor klanten met een handicap of beperking? Mail ze naar toegankelijke.bank@bnpparibasfortis.com.