Menu

Veelgestelde vragen

Beginnende ondernemers

Plannen om uw eigen zaak, praktijk of bedrijf te starten of nog geen drie jaar bezig? U staat er niet alleen voor! Profiteer van ons startersaanbod en krijg deskundig advies, praktische tools en interessante startersvoordelen voor uw zelfstandige activiteit of uw vennootschap. Zo hebt u alle troeven in handen voor een succesvolle start!

Uw zaak digitaal op de kaart?

Veel consumenten zoeken en winkelen online. Is uw onderneming voldoende online zichtbaar? Met een digitale strategie vergroot het omzetcijfer van uw zaak.

Doe de digitale check-up

Betaaloplossingen?

U wilt natuurlijk vlot betalen en betaald worden. Bankkaarten, betaalterminal of e-commerce? Wij zoeken samen met u de best passende oplossing. U krijgt het advies en de tools die uw onderneming nodig heeft.

Meer oplossingen!

Geld nodig?

Een onderneming starten betekent ook financiering aantrekken, zoals een krediet, crowdfunding of subsidies. Er zijn heel wat mogelijkheden. Uw adviseur wijst u de weg naar een financiering op maat.

Ontdek financieringen!

Bescherming en pensioen

U wilt bij de opstart van uw onderneming toch correct verzekerd zijn? Ondertussen een comfortabel pensioen opbouwen? Profiteer van ons voor verzekeringen en pensioen. Dat loont achteraf.

Meer weten?

Ondernemen, hoe begin ik eraan?

Uw eigen zaak starten in 7 stappen: checklist voor starters

Dit zijn de stappen die een beginnende ondernemer in grote lijnen volgt, uw checklist van voorbereiding tot oprichten en starten. 

  1. Welke ondernemingsvorm is het meest geschikt voor mijn project? De juiste ondernemingsvorm bepalen is cruciaal bij het opstarten van uw zaak.
  2. Een weldoordacht business plan is een must. Laat u bijstaan door uw boekhouder, maak gebruik van ons dynamisch business plan en stel de juiste vragen bij het opstarten van uw zaak.
  3. Als beginnende ondernemer hebt u vele administratieve vragen voor het ondernemingsloket zoals vergunningen, inschrijving in KBO of activatie BTW-nummer. Via onze partner Securex* brengen wij u hiervoor in contact met een echte specialist, ook uw sociaal secretariaat voor personeelszaken.
  4. Hoe financier ik mijn activiteiten? Een krediet, crowdfunding of subsidies, er zijn heel wat mogelijkheden voor financiering.
  5. Hoe zorg ik dat mijn zaak of praktijk digitaal sterk staat? Steeds meer Belgen kopen online, digitaliseren is de sleutel tot succes.
  6. Hoe bescherm ik mijn onderneming tegen verschillende bedrijfsrisico’s? Correct verzekerd zijn, elke beginnende ondernemer heeft er baat bij.
  7. Hoe organiseer ik mijn pensioenrechten? Een comfortabel pensioen, daar kunt u niet vroeg genoeg aan beginnen.

Wilt u graag een persoonlijke adviseur die u doorheen dit stappenplan begeleidt? Profiteer dan van de 12 maanden gratis Advice Pro voor starters.

Zorg dat u makkelijk vindbaar bent in Google

Bereik potentiële klanten online. Met Google My Business maakt u uw zaak of praktijk in 1-2-3 zichtbaar op het internet. Zelfs als u nog geen website hebt.

Wettelijke informatie

Securex: de vzw Groep Securex met maatschappelijke zetel in België te 1040 Brussel, Tervurenlaan 43, BTW BE 0419.678.319 RPR Brussel, die bereikbaar is via telefoon op het nummer + 32 2 729 92 11, fax +32 2 705 28 92 en via e‑mail op het adres info@securex.be

Meer weten over ons startersaanbod?