Een toegankelijke bank voor iedereen
Toegankelijk voor iedereen
BNP Paribas Fortis wil een bank zijn die ten dienste staat van al onze klanten en zich maatschappelijk inzet. In dat kader hebben we speciaal aandacht voor onze klanten met specifieke noden en voor oudere klanten. Dat engagement vertaalt zich heel concreet in praktische initiatieven.
Deze ondertitelde video vertelt u meer over onze toegankelijkheid. Gebruikt u een schermlezer? Klik hier om de video te bekijken.
Deze ondertitelde video in gebarentaal vertelt u meer over onze toegankelijkheid. Gebruikt u een schermlezer? Klik hier om de video te bekijken.
Bent u minder mobiel?
Al onze kantoren waken erover om zo vlot mogelijk toegankelijk te zijn voor klanten met een rolstoel, rollator, kinderwagen ... Zo werd al zo’n 30% van onze kantoren formeel erkend als ‘Toegankelijk’ door het studiebureau Plain-Pied. Die kantoren beschikken over:
- automatische of makkelijk te openen deuren;
- extra brede gangen en deuropeningen;
- voldoende ruimte om vrij te manoeuvreren aan de automaten;
- een verlaagd deel aan de onthaalbalie;
- hellingen waar nodig, die niet te steil zijn en dus zelfstandig te nemen;
- een of meer gereserveerde parkeerplaatsen aan kantoren die over een eigen parking met minstens vier parkeerplaatsen beschikken.
U vindt die kantoren makkelijk met de zoekcriteria in onze kantorenzoeker.
Hebt u een verminderde fijne motoriek?
Easy Banking is erg handig, maar de kaartlezer bedienen kan een hele uitdaging zijn als u lijdt aan een aandoening zoals Parkinson, reuma of artrose. Daarom bieden wij u een speciale kaartlezer aan met extra grote toetsen en scherm. Gratis te bestellen in uw kantoor en binnen de week geleverd.
Raadpleeg de handleiding van de kaartlezer Talk Reader met spraakfunctie.
Bent u slechtziend of blind?
Dan kunt u:
- Easy Banking Web gebruiken met Jaws en andere recente schermuitleesprogramma’s voor Windows;
- Easy Banking App gebruiken met de ingebouwde schermlezers VoiceOver op iPad en iPhone of Talks op sommige Android-toestellen:
- de beeldschermweergave vergroten;
- gratis een speciale kaartlezer met grote toetsen, groot scherm en spraakfunctie bestellen in uw kantoor;
- gratis uw rekeninguittreksels in braille laten afdrukken en bij u thuis bezorgen;
- geld afhalen aan onze automaten met stembegeleiding. Eenvoudig koptelefoon inpluggen, bankkaart insteken en de dialoog start automatisch.
U vindt onze automaten met stembegeleiding makkelijk met de zoekcriteria in onze kantorenzoeker.
Raadpleeg de handleiding van de kaartlezer Talk Reader met spraakfunctie en de handleiding Easy Banking App gebruiken met VoiceOver.
Deze video legt uit hoe onze geldautomaten met stemhulp werken. Gebruikt u een schermlezer? Klik hier om de video te starten.
Bent u slechthorend of doof?
U kunt een afstandstolk in gebarentaal inschakelen bij uw contacten met onze bank:
- voor een telefoongesprek met een adviseur van het Easy Banking Centre;
- voor een face-to-face adviesgesprek in het kantoor.
Meer informatie daarover vindt u in deze tekstversie. U kunt ook altijd de chatfunctie op deze website gebruiken als u vragen hebt voor onze adviseurs.
Is uw bankkaart gestolen of zoek? Dan kunt u op de website van Card Stop een blokkeringsformulier:
- eenvoudig online invullen of
- als pdf downloaden, afdrukken en volledig ingevuld faxen naar 070 344 355.
Geen toegang tot het internet?
Dan is er Easy Banking Phone voor u! Op het nummer 02 762 60 00 kunt u de klok rond het saldo van uw rekeningen checken en verrichtingen uitvoeren via de druktoetsen van uw telefoon. Wenst u advies over een product of dienst? Dan kunt zich op werkdagen van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17uur laten doorverbinden met een adviseur van het Easy Banking Centre.
Hebt u vragen of suggesties?
Aarzel niet om een mail te sturen naar toegankelijke.bank@bnpparibasfortis.com.