Menu

Veelgestelde vragen

Hoe start ik met Easy Banking Web?
  1. Bezoek Easy Banking Web en klik op Aanmelden.
  2. Vul uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink Dit profiel onthouden aan om uw gegevens te bewaren en voer een naam in.
  4. Vul een naam in en klik op Volgende.
  5. Gebruik de itsme® app op uw smartphone of gebruik uw kaartlezer.

Nog geen kaartlezer? Bestel hem online.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking Web?

Een eerste profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  3. Vink het vak Dit profiel bewaren aan en voer een profielnaam in.
  4. Klik op Volgende en meld u aan.

Een bijkomend profiel aanmaken:

  1. Bezoek onze website en klik rechtsboven op Aanmelden
  2. Klik onder uw profielnaam op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Op dit scherm kan u een profiel selecteren door erop te klikken. U kan ook een profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken.
Hoe kan ik inloggen op Easy Banking Web?
  1. Bezoek onze website en klik bovenaan rechts op Aanmelden.
  2. Meld u zich voor het eerst aan? Vul dan uw klantnummer en kaartnummer in. 
  3. Meld u aan met itsme of met uw kaartlezer.
Hoelang blijven betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen?

Betalingen bewaard in Mijn Handtekeningen blijven 2 maanden beschikbaar. Als u een betaling niet binnen deze tijd ondertekent, dan verdwijnt ze automatisch.

Waar in Easy Banking Web vind ik de waarde van de effecten op mijn effectenrekening?
  1. Ga naar het overzicht van uw beleggingen.
  2. Kies uw effectenrekening.
  3. U ziet de waarde van uw effecten.
  4. Klik op een effect voor meer info. 
Waarom is mijn Easy Banking Web-profiel verdwenen?

Verwijdert u de cookies of websitegegevens van uw browser, dan verwijdert u ook uw aanmeldgegevens van Easy Banking Web.

Verwijderde u deze gegevens niet zelf, dan maakt u mogelijk gebruik van een antivirusprogramma of andere software dat ingesteld werd om deze data automatisch te wissen.

Ik kan mijn elektronische handtekening niet invullen. Wat nu?

,

Mijn vingerafdruk werkt niet in Easy Banking App. Wat nu?

Mogelijke redenen:

  1. Uw toestel ondersteunt geen vingerafdrukken.
  2. U registreerde uw vingerafdruk nog niet.
  3. U gebruikt de verkeerde vinger.
  4. Er zijn krassen op de vingerafdruksensor.

Als deze redenen niet de oorzaak zijn, probeer Easy Banking App opnieuw te installeren.

Hoe gebruik ik mijn vingerafdruk of FaceID in Easy Banking App?

U kan het gebruik van uw vingerafdruk of FaceID activeren tijdens de installatie van Easy Banking App.

Nadien kan u de instelling in Easy Banking App beheren via Instellingen en Beveiliging.

Hoe kan ik aanmelden in de Easy Banking App (met mijn smartphone of tablet)?

U hebt verschillende mogelijkheden om u aan te melden:

  1. Met uw vingerafdruk of Face ID.
  2. Met uw Easy Banking-code
  3. Met uw kaartlezer (als u uw Easy Banking-code vergeten bent).
Hoe start ik met Easy Banking App?

Hou uw smartphone en/of tablet, uw debetkaart en uw kaartlezer bij de hand

Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play. Open de app, ga naar Aan de slag en volg de instructies om Easy Banking App te activeren.

Hoe kan ik een profiel aanmaken in Easy Banking App?
  1. Download Easy Banking App in de App Store of in Google Play.
  2. Open de app en druk op Aanmelden.
  3. Voer uw klantnummer en kaartnummer in.
  4. Bevestig met uw debetkaart en kaartlezer
  5. Voer uw telefoonnummer in en druk op Een sms ontvangen. U ontvangt een activatiecode die u dient in te geven in Easy Banking App.
  6. Kies uw Easy Banking-code van 5 cijfers en bevestig ze.
  7. Activeer het gebruik van uw vingerafdruk indien u dit wilt..
Hoe kan mijn kind Easy Banking App gebruiken?

In Easy Banking App of Easy Banking Web, beheert u de toegang van uw kinderen ouder dan 12 jaar.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Tik op Toegang voor kinderen.
  4. Tik op Easy Banking App toestaan.
  5. Bevestig met je kaartlezer.

In Easy Banking Web ga naar Instellingen. Klik op de naam van uw kind en kies Easy Banking App. Bevestig met uw kaartlezer.

Ik ben mijn Easy Banking-code vergeten. Wat nu?
  1. Kies in Easy Banking App voor Aanmelden en kies Code vergeten.
  2. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  3. Kies een nieuwe Easy Banking-code en bevestig met uw kaartlezer.
Een foutmelding zegt mij dat een app boven Easy Banking komt te staan. Wat nu?

Sluit alle andere geopende apps of herstart uw toestel.

Bel het Easy Banking Centre als u de app nog steeds niet kan gebruiken.

Kan ik twee profielen aanmaken in Easy Banking App?

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App.

Waar vind ik de waarde van mijn beleggingen?
  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Beleggingen.  
  3. Kies uw effectenrekening. U hebt een Adviserend Beheer? Tik dan eerst op het contractnummer.
  4. Kies een categorie en tik op een effect voor meer details.
Werkt Easy Banking App op mijn toestel?

Easy Banking App werkt op toestellen met Android 7 en iOS 14 of recenter.

U kan de app niet gebruiken op een 'rooted' Android-toestel of op een 'jailbroken' iPhone of iPad.

Rooten en jailbreaken omzeilt de standaardbeveiliging van het besturingssysteem van een smartphone of tablet. Het stelt het toestel meer bloot aan virussen en malware.

Hoe gebruik ik itsme in Easy Banking Web?
  1. Vul uw klant- en kaartnummer in op het aanmeldscherm van Easy Banking Web.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Volg de stappen met uw kaartlezer.
  4. Klik op Volgende.
  5. Bevestig nogmaals met uw kaartlezer.
Hoe meld ik me met itsme aan in Easy Banking Web?
  1. Ga naar Easy Banking Web op een computer of tablet.
  2. Kies voor Aanmelden met itsme.
  3. Open de itsme®-app en volg de instructies.
  4. U krijgt automatisch toegang tot Easy Banking Web.
Hoe heractiveer ik mijn itsme®-profiel?

Maak een nieuw profiel aan in de itsme®-app of neem contact op met itsme®

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Dat kan via de itsme®-website. Klik op Mijn account.

Wilt u ook Easy Banking App blokkeren?

  1. Ga op computer of tablet naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Toegang tot onze apps.
  3. Schrap uw toestel uit de lijst.

U kan ook bellen naar het Easy Banking Centre.

Hoe installeer ik itsme®?

Download de itsme®-app via de App Store of Google Play en maak een profiel aan met uw debetkaart en kaartlezer.

Itsme® is beschikbaar vanaf 16 jaar.

Wil u een profiel aanmaken met uw identiteitskaart? Dan kan dat via www.itsme.be (enkel mogelijk vanaf 18 jaar).

Hoe kies ik mijn Easy Banking Phone-code?

Dat kan in Easy Banking Web

  1. Ga naar www.bnpparibasfortis.be en kies Aanmelden.
  2. Kies Instellingen en dan Easy Banking Phone.
  3. Klik op Activeren of Wijzigen.
  4. Kies uw code van 5 cijfers.
  5. Klik op Volgende en bevestig met uw kaartlezer.
Hoe bestel ik een kaartlezer?

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Ga naar Handige diensten.
  4. Tik op Kaartlezer aanvragen en vervolgens op Online aanvragen.

In Easy Banking Web op een computer of tablet

  1. Bezoek www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik op Aanmelden maar meld u niet aan.
  3. Kies voor Aanmelden met kaartlezer.
  4. Kies voor Bestel een kaartlezer.
Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Mijn kaartlezer werkt niet meer. Wat nu?

U kan online gratis een nieuwe kaartlezer aanvragen.

In Easy Banking App

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Aanbod.
  3. Kies bij Handige diensten voor Kaartlezer aanvragen.
  4. Kies voor Online aanvragen en volg de instructies.

U kan ook een kaartlezer bestellen via Easy Banking Web via pc of tablet.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Aanmelden op Easy Banking Web met een kaartlezer kan enkel in combinatie met een actieve debetkaart. De kaart waarmee u aanmeldt, hebt u ook nodig om overschrijvingen te bevestigen. Ongeacht de rekening waarvan u overschrijft.

Wilt u online betalen? Gebruik de kaart waarvan u het kaartnummer opgaf. Betaalt u met een kredietkaart? Steek dan die kredietkaart in de kaartlezer.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.

Veelgestelde vragen

Wat is Easy banking?

Easy banking is het nieuwe PC banking. Regel met Easy banking uw bankzaken altijd en overal. Mobiel en thuis. Easy banking past zich aan al uw toestellen aan (computers, smartphones en tablets) en is ook beschikbaar als app voor uw mobiele toestellen (iOS en Android).

Hoe aanmelden?

Geef uw klant- en kaartnummer in op de Easy banking-welkomstpagina. Volg de aanwijzingen op uw scherm en geef uw e-handtekening in.
Meld volgende keer sneller aan en vink ‘Bewaar de gegevens voor de volgende aanmelding’ aan.

Bent u slechtziend of blind? Vraag uw kantoor een gratis kaartlezer met extra grote toetsen, lcd-scherm en stemondersteuning.
Meer info via 'Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice' spraaksynthese en 'Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice' grootletterdruk.

Waar vind ik mijn klantnummer?

Kijk op de voorkant van uw bankkaart.
Uw klantnummer bestaat uit 10 cijfers. Verwar niet met uw kaartnummer (dit zijn 17 cijfers en staat ook op de voorkant van uw kaart).

Let op, met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.

Wat te doen bij "PIN BLOCKED", 3 keer foute pincode?

Contacteer a.u.b. uw kantoor om de kaart te deblokkeren. Bij 3 foute pincodes wordt uw bankkaart geblokkeerd.

Pincode van uw kaart vergeten? Vraag een nieuwe code aan uw kantoor (die u dan na een paar dagen thuis ontvangt).

Aanmelden in Easy banking

Meld u alleen aan met een kaartlezer.
Vraag hem gratis aan in uw BNP Paribas Fortis-kantoor of hier online. U hebt hem binnen de week.

Waar vind ik het IBAN van mijn rekening?

Kijk op uw bankkaart, via Easy banking onder ‘Rekeningen’ of onderaan uw rekeninguittreksels.
Het IBAN of ‘International Bank Account Number’ is een internationaal bankrekeningnummer. In België bestaat een IBAN uit 16 tekens: de letters ‘BE’ gevolgd door 2 cijfers en daarna de 12 cijfers van het nationaal rekeningnummer.
Bereken zelf het IBAN op basis van een Belgisch rekeningnummer.

Wanneer gebruik ik een M2-handtekening?

Gebruik M2-handtekeningen om verrichtingen te bevestigen. Geef alleen een M2-handtekening in als u zelf een verrichting hebt gestart. Elke andere vraag naar een M2-handtekening is verdacht.

Let wel, u hoeft niet altijd een M2-handtekening in te geven wanneer u iets koopt op internet. Dit hangt af van de betaalmogelijkheden van de website of webshop.

Overschrijving ongedaan maken?

Overschrijvingen die u bevestigd hebt zonder uitvoeringsdatum in te geven, worden uitgevoerd op de eerstvolgende bankwerkdag en kunt u niet ongedaan maken. Contacteer a.u.b. de begunstigde als u het geld wilt terugkrijgen.

Geplande overschrijvingen kunt u verwijderen tot 1 dag op voorhand om 19 uur.
Ga naar ‘Rekeningen’, kies de zichtrekening waarmee de overschrijving zal uitgevoerd worden en ‘Gepland’. Selecteer de overschrijving die u wilt verwijderen en kies ‘Verwijderen’. Bevestig met uw kaartlezer.

CVC van mijn kredietkaart?

De CVC of ‘Card Verification Code’ van uw kredietkaart bestaat uit 3 cijfers en vindt u op de achterkant van uw kaart.
Ze wordt soms gevraagd als extra veiligheidscontrole.

Welke kaart gebruik ik met de kaartlezer?

Gebruik uw bankkaart of ‘debetkaart’ met nummer xxxx xxxx xxxx xxxx x.
Let wel, uw kaart moet gekoppeld zijn aan een Easy banking-contract en moet voor de eerste keer gebruikt worden aan een geldautomaat of voor een betaling in een winkel.

Met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.

Kan ik een kaartlezer van een andere bank gebruiken om mij aan te melden en verrichtingen uit te voeren met mijn rekening?

Met sommige kaartlezers van andere banken kunt u zich aanmelden en verrichtingen uitvoeren met uw BNP Paribas Fortis-rekening.

Wel kan het zijn dat u bij gebruik van die andere kaartlezer een elektronische handtekening krijgt van minder dan 8 cijfers.

Als u die handtekening zo invoert, zal ze niet worden aanvaard.

Om dat te verhelpen, voert u aan het begin van de elektronische handtekening gewoon zoveel nullen toe als er nodig zijn om 8 cijfers te verkrijgen.

Gelieve uw toestel te draaien.

Om een optimale gebruikerservaring te garanderen, is deze functie alleen beschikbaar in portretmodus.