Menu
Item

Veelgestelde vragen

Uw zoekterm moet minstens 3 karakters bevatten..

Geen resultaten gevondenResultaatResultaten

Welke frequentie kies ik het best om mijn uittreksels te ontvangen in Easy Banking?

U hebt drie mogelijkheden: ° Hebt u uw uittreksels dagelijks nodig - omdat u bijvoorbeeld zelfstandige of ondernemer bent - dan kiest u uiteraard voor 'dagelijks'.   ° Doet u een redelijk aantal verrichtingen per maand en/of u moet regelmatig een kopie van een uittreksel als betalingsbewijs voorleggen? Dan adviseren wij u de frequentie 'wekelijks'.   ° U hebt weinig verrichtingen per maand en/of u hebt uw uittreksels niet regelmatig nodig? Dan kiest u best voor 'maandelijks'.

Kan ik mijn uittreksels op een feestdag ontvangen?

Als de afsluitingsdag op een feestdag valt, dan zijn de uittreksels de dag na de volgende bankwerkdag beschikbaar.

Ik kan mijn uittreksels niet bekijken, wat doe ik?

Verifieer eerst de instellingen van uw browser en sta het gebruik van popups toe voor de site. Als u Google Chrome als browser gebruikt, blokkeert Google de opening van bepaalde documenten in pdf. Als u een document in pdf tracht te openen, ziet u een foutboodschap bovenaan rechts van uw browser (klein vierkant). Klik hierop en daarna op 'popups voor deze site toestaan'. Of gebruik gewoon Internet Explorer als browser.

Ik vind mijn uittreksels niet?

Als u op zoek bent naar recente uittreksels, zijn er 3 mogelijke situaties: ° U bent overgestapt naar 'mijn uittreksels in A4 via Easy Banking', dan krijgt u de uittreksels volgens de frequentie van uw keuze. ° U zoekt specifiek naar de uittreksels van voor uw overstap naar 'mijn uittreksels in A4 via Easy Banking', u vindt deze uittreksels terug in Easy Banking. ° U bent nog niet overgeschakeld naar het A4 formaat en ontvangt uw A6-uittreksels nog via de Self en/of via de post, deze zullen zichtbaar zijn binnen de 3 werkdagen via Easy Banking.

Waarom krijg ik geen nieuwe uittreksels, ook al zie ik op mijn rekening nieuwe verrichtingen?

De uittreksels worden beschikbaar op de dag na de door u gekozen frequentie. Ga na of de gekozen frequentie wel voldoende beantwoordt aan uw behoeften.

Hoe ontvang ik uittreksels voor alle rekeningen waarvan ik houder ben?

Voor een aantal rekeningen kunt u specifieke keuzes opgeven. U kunt dus een standaardkeuze opgeven voor uw rekeningen of specifieke keuzes maken voor elke rekening apart.

Waarom zie ik sommige van mijn rekeningen en hun uittreksels niet staan?

Vergewis u ervan of u een volledig mandaat hebt over de betrokken rekeningen. Ga daarvoor eens langs bij uw kantoor.

Kan ik dat mijn uittreksels in Easy Banking zien, ook al ontvang ik mijn uittreksels nog steeds via Self of per post?

Ja, u ziet die uittreksels in A6-formaat maar wel alleen die uittreksels die u al afdrukte of al toegezonden kreeg per postuittreksels na enkele dagen.

Ben ik verplicht om mijn uittreksels te downloaden?

Nee, Easy Banking bewaart ze voor u gedurende 10 jaar, waardoor u ze daar altijd kunt raadplegen. De download-functie werd toegevoegd voor klanten die hun uittreksels graag op hun computer bewaren. Bovendien heeft het downloaden van de uittreksels geen invloed op de beschikbaarheid in Easy Banking, want ook de gedownloade uittreksels blijven gewoon beschikbaar.

Ik kan mijn uittreksels niet meer in de Self afdrukken of ontvang ze niet meer per post. Hoe komt dit?

U kunt de uittreksels maar op één manier ontvangen. Ofwel koos u ervoor om uw uittreksels via Easy Banking te ontvangen, ofwel wijzigde uw gevolmachtigde de voorkeuren. Als uw gevolmachtigde aangaf dat hij de uittreksels via Easy Banking wil ontvangen, dan ziet u, als rekeninghouder, de uittreksels ook binnen uw eigen Easy Banking.

Op mijn kaartlezer verschijnt 'PIN geblokkeerd'. Wat nu?

Als u 3 foutieve pogingen hebt ondernomen om de geheime PIN-code van uw BNP Paribas Fortis-bankkaart in te voeren, wordt uw kaart geblokkeerd. Ga dan langs bij uw bankkantoor. Zij zullen uw bankkaart onmiddellijk deblokkeren. Bent u de PIN-code van uw bankkaart vergeten, dan vraagt u aan uw kantoor een nieuwe PIN-code. Enkele dagen later ontvangt u thuis een nieuwe geheime PIN-code.

Mijn kaartlezer is defect?! Wat nu gedaan?

Als uw kaartlezer defect is (hij reageert niet of geeft niet de vertrouwde display) of de melding 'battery low' verschijnt, dan moet hij worden vervangen. U kunt uw kaartlezer gratis vervangen: Vraag hem online aan (link), wij sturen hem binnen de week naar u toe. Of ga langs in een BNP Paribas Fortis-kantoor, u ontvangt er een kaartlezer bij afgifte van uw defecte exemplaar.

Welke kaart moet ik met de kaartlezer gebruiken?

Om u aan te melden of verrichtingen te ondertekenen met de kaartlezer, moet u een geldige bankkaart van BNP Paribas Fortis bij de hand te hebben. Deze kaart moet aan de volgende kenmerken voldoen: • gekoppeld zijn aan de rekening van uw Easy Banking-contract; • u bent de houder; • een kaart met nummer 67xx xxxx xxxx xxxx x; • de kaart moet eerst worden gebruikt aan een geldautomaat of voor een betaling bij een handelaar; • het is NIET mogelijk om zich aan te melden met een kredietkaart.

Hoe activeer ik Easy Banking App?

U activeert Easy Banking App meteen na de download. U doet dat binnen de app zelf: • u maakt eerst een profiel aan; • u bevestigt dat met een M1-handtekening via een kaartlezer; • u kiest een paswoord; • u gaat akkoord met de Algemene Voorwaarden. Daarvoor plaatst u dit keer een M2-handtekening. • Klaar. U kunt uw bankzaken regelen met Easy Banking App. Easy Banking App is een aanvullende dienst op PC banking. Ze is zonder meerkost beschikbaar voor elke klant, ouder dan 18 jaar, met een Easy Banking-contract.

Wat moet ik doen als ik mijn smartphone of tablet kwijt ben?

• Contacteer onze Helpdesk op 02 433 41 90 (ma-vrij 7-22 u.; za 9-17 u.) Onze specialisten helpen u graag. • Is ook uw bankkaart gestolen? Laat die bankkaart ook direct blokkeren door Card Stop op tel. 070 344 344, 24 u. op 24. Zo kan niemand nog in uw Easy Banking App.

Waar kan ik de Easy Banking App downloaden?

De applicatie Easy Banking is enkel beschikbaar in de Belgische stores van de App Store of Google Play.

Op welke toestellen kan ik de Easy Banking App gebruiken?

Easy Banking werd ontwikkeld voor iOS-toestellen met minimum iOS-versie 7.1 en voor Android-toestellen met minimum OS 4.1.

Ik kan de app niet installeren.

Een probleem bij het installeren of het opstarten voor eerste gebruik? • verwijder de app en download opnieuw; • nog steeds niet gelukt? Bel met onze Helpdesk op 02 433 41 90 (ma-vrij 7-22 u.; za 9-17 u.). Onze specialisten helpen u bij de installatie.

Hoe voeg ik de website toe aan mijn favorieten in Internet Explorer?

• Klik in het menu bovenaan op ‘favorieten’ (tussen ‘beeld’ en ‘extra’) en kies voor ‘toevoegen aan favorieten’. Geef een naam in naar keuze en klik op ‘OK’. • U kunt ook tegelijk de toetsen ‘control’ en ‘D’ drukken op het toetsenbord.

Hoe voeg ik de website toe aan mijn favorieten in Mozilla Firefox?

• Klik in het menu bovenaan op ‘bladwijzers’ (tussen ‘geschiedenis’ en ‘extra’) en kies voor ‘bladwijzer voor deze pagina maken’. Geef een naam in naar keuze en klik op ‘Klaar’. • U kunt ook tegelijk de toetsen ‘control’ en ‘D’ drukken op het toetsenbord.

Hoe voeg ik de website toe aan mijn favorieten in Safari?

• Klik in het menu bovenaan op ‘bladwijzers’ (tussen ‘geschiedenis’ en ‘venster’) en kies voor ‘bladwijzer voor deze pagina maken’. Geef een naam in naar keuze en klik op ‘Klaar’. • U kunt ook tegelijk de toetsen ‘command’ (het Appeltje) en ‘D’ drukken op het toetsenbord.

Hoe maak ik een snelkoppeling aan naar de site van de bank?

• Klik met rechtermuisknop op het bureaublad en kies 'Nieuw', vervolgens 'Snelkoppeling'. • Typ er het adres https://www.bnpparibasfortis.be in en klik op 'Volgende'. • Kies een naam die u aan de snelkoppeling wenst te geven (bijvoorbeeld: Easy Banking) en klik op 'Voltooien'.