Menu

De bank, toegankelijk voor iedereen

Zelfstandig bankieren

Viewbeperking en organisaties die de doelgroep vertegenwoordigen, een reeks oplossingen ontwikkeld. Wat kan uw bank u bieden? Dit filmpje zet alvast de grote lijnen uit.

De bank voor iedereen

U bent minder mobiel

Eén op vier van onze kantoren, geografisch verspreid, is toegankelijk voor klanten met een rolstoel. U vindt ze gemakkelijk via onze kantorenzoeker.

  • parkeerplaats voor gehandicapten als er minstens vier parkeerplaatsen zijn;
  • hellende vlakken die toegang verschaffen tot het kantoor;
  • automatische deuren;
  • deuren die breed genoeg zijn voor een rolstoel;
  • verlaagde onthaalbalie die rolstoelgebruikers de mogelijkheid bieden om makkelijk documenten te lezen of te ondertekenen;
  • voldoende ruimte om een rolstoel te draaien, zowel in het kantoor als aan een bankautomaat.

U hebt verminderde motoriek

  • grote kaartlezer met grote toetsen voor Easy Banking;
  • gratis te bestellen in uw kantoor, waar u de lezer binnen de week kunt afhalen.

U bent blind of hebt verminderd zicht

  • Easy Banking bruikbaar met schermuitleesprogramma;
  • grote kaartlezer met grote toetsen en spraakfunctie voor Easy Banking (gratis te bestellen in uw kantoor, waar u de lezer binnen de week kunt afhalen);
  • uittreksels in braille, op aanvraag in uw kantoor en gratis thuis geleverd;
  • stembegeleiding bij al onze geldautomaten, toegankelijk via uw eigen koptelefoon en zonder gebruik van het scherm (eerst uw koptelefoon inpluggen en vervolgens uw kaart).

Dit filmpje legt u uit hoe stembegeleiding precies werkt.

U bent doof of slechthorend

  • afstandstolk gebarentaal in uw kantoor, via een app op uw tablet of smartphone via het gratis wifinetwerk van het kantoor;
  • afstandstolk gebarentaal om contact op te nemen met het Easy Banking Centre;de mogelijkheid om bankkaart te blokkeren bij CardStop via fax of dit formulier.

Geen toegang tot computer, tablet, smartphone of andere digitale middelen?

Via het Easy Banking Centre voert u gratis alle bankverrichtingen uit en raadpleegt u uw saldo. U kunt dit doen via de druktoetsen van uw telefoon of met behulp van een medewerker.

Vragen of suggesties?

U hebt nog vragen of suggesties over onze dienstverlening voor klanten met een handicap of beperking? Mail ze naar bank4all@bnpparibasfortis.com.