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Frequently asked questions

Comment commencer avec Easy Banking Web ?
  1. Rendez-vous sur Easy Banking Web puis appuyez sur Se connecter.
  2. Introduisez votre numéro de carte et de client.
  3. Si vous le souhaitez, cochez la case Enregistrer ce profil et entrez un nom d'utilisateur.
  4. Cliquez sur Suivant.
  5. Utilisez l'application itsme® sur votre smartphone ou votre lecteur de carte.

Pas encore de lecteur de carte ? Commandez-le en ligne.

Comment créer un profil utilisateur en Easy Banking Web ?

Créer un premier profil : 

  1. Rendez-vous sur notre site web et cliquez sur S’identifier (en haut à droite)        
  2. Introduisez votre numéro de client  et numéro de carte.
  3. Cochez la case Sauvegarder ce profil et entrez un nom de profil.Vos données seront alors sauvegardées.
  4. Cliquez sur Suivant

Créer un second profil :

  1. Rendez-vous sur notre site et cliquez sur S’identifier (en haut à droite).
  2. Choisissez Se connecter avec un autre profil.
  3. Sur cet écran, vous pouvez sélectionner un profil en cliquant dessus. Vous pouvez également supprimer un profil et créer un nouveau profil.
Comment me connecter dans Easy Banking Web ?
  1. Rendez-vous sur notre site web et cliquez sur S'identifier
  2. Est-ce la première fois que vous vous inscrivez ? Veuillez saisir votre numéro de client et votre numéro de carte. 
  3. Connectez-vous en utilisant itsme ou votre lecteur de carte.
Combien de temps les paiements sont-ils sauvegardés dans Mes signatures ?

Les paiements sauvegardés dans Mes signatures restent visibles durant 2 mois. Si vous ne signez pas un paiement dans ce délai, il disparaîtra automatiquement.

Où trouver la valeur des titres de mon compte-titres en Easy Banking Web ?
  1. Rendez-vous dans l'aperçu de vos placements.
  2. Choisissez votre compte -titres. 
  3. Vous verrez la valeur de vos titres.
  4. Cliquez sur un titre pour plus d'informations.
Pourquoi mon profil Easy Banking Web a-t-il disparu ?

Si vous supprimez les cookies ou les données du site web de votre navigateur, vous supprimerez également vos données de connexion à Easy Banking Web.

Si vous n'avez pas supprimé ces données vous-même, il se peut que vous utilisiez un programme anti-virus ou un autre logiciel configuré pour supprimer automatiquement ces données.

Je ne peux pas introduire ma signature électronique. Que dois-je faire ?
  1. Assurez-vous que la touche NumLock de votre ordinateur est allumée. S'il est désactivé, vous ne pouvez pas taper de chiffres à l'aide du pavé numérique situé sur le côté droit de votre clavier.
  2. Vous n'avez pas encore activé le champ où vous devez remplir votre signature électronique. Vous pouvez le faire en cliquant dessus.
Mon empreinte digitale ne fonctionne pas dans Easy Banking App. Pour quelles raisons ?

Raisons possibles :

  1. Votre appareil ne prend pas en charge les empreintes digitales.
  2. Vous n'avez pas encore enregistré votre empreinte digitale sur votre appareil.
  3. Vous utilisez le mauvais doigt.
  4. Le capteur d'empreinte digitale est sale ou endommagé.

Si ces raisons ne sont pas la cause, réinstallez Easy Banking App et redémarrez votre appareil.

Comment activer mon empreinte digitale ou Face ID dans Easy Banking App ?

Vous pouvez activer l'utilisation de votre empreinte digitale ou de FaceID pendant l'installation d'Easy Banking App.

Après cela, vous pouvez gérer le paramètre dans Easy Banking App via Paramètres et Sécurité.

Comment me connecter dans Easy Banking App ?
  1. Avec votre empreinte digitale ou Face ID.
  2. Avec votre code Easy Banking.
  3. Avec votre lecteur de carte (si vous avez oublié votre code Easy Banking).
Comment commencer avec Easy Banking App ?

Ayez votre smartphone et/ou votre tablette, votre carte de débit et votre lecteur de carte à portée de main.

Téléchargez Easy Banking App sur l'App Store ou sur Google Play. Ouvrez l'application, appuyez sur Se connecter et suivez les instructions pour activer l'application.

Comment créer un profil utilisateur en Easy Banking App ?
  1. Téléchargez l’application dans l’App store ou Google Play.
  2. Ouvrez Easy Banking App et cliquez sur Se connecter.
  3. Introduisez votre numéro de client et votre numéro de carte.
  4. Confirmez avec votre carte de débit et lecteur de carte.
  5. Introduisez votre numéro de téléphone et cliquez sur Recevoir un SMS. Vous recevez alors un code d'activation par SMS que vous devrez entrer sur l'écran suivant.
  6. Choisissez votre code Easy Banking à 5 chiffres et confirmez-le une seconde fois.
  7. Activez la connexion par empreinte digitale si vous le souhaitez.
Comment autoriser mon enfant à utiliser Easy Banking App ?

Dans Easy Banking App et Easy Banking Web, vous gérez l'accès de vos enfants de plus de 12 ans.

Dans Easy Bankign App

  1. Connectez-vous à Easy Banking App.
  2. Allez dans Paramètres.
  3. Appuyez sur Accès des enfants.
  4. Appuyez sur Autoriser Easy Banking App.
  5. Confirmez au moyen d'une signature.

Dans Easy Banking Web, rendez-vous dans les paramètres. Cliquez sur le nom de votre enfant et choisissez Easy Banking App. Confirmez avec votre lecteur de carte.

J'ai oublié mon code Easy Banking. Que dois-je faire ?
  1. Dans Easy Banking App, choisissez Se connecter et sélectionnez Code oublié.
  2. Suivez les étapes avec votre lecteur de carte.
  3. Choisissez un nouveau code Easy Banking et confirmez avec votre lecteur de carte.
Un message d’erreur indique qu'une application se superpose à Easy Banking. Que dois-je faire ?

Fermez toutes les autres applications ouvertes ou redémarrez votre appareil.

Appelez l'Easy Banking Centre si vous ne pouvez toujours pas utiliser l'application.

Puis-je créer plusieurs profils dans Easy Banking App ?

Actuellement, il n'est pas possible de créer plusieurs profils dans Easy Banking App. Nous regardons s'il est possible d'ajouter à nouveau cette fonctionnalité à l'avenir.

Où puis-je trouver la valeur de mes investissements ?
  1. Connectez-vous à Easy Banking App.
  2. Appuyez sur Mes services, puis sur Investissements.  
  3. Sélectionnez votre compte-titres. Vous disposez d'une gestion conseil ? Appuyez d'abord sur le numéro du contrat.
  4. Choisissez une catégorie et appuyez sur un titre pour obtenir plus de détails.
Easy Banking App fonctionne-t-il sur mon appareil ?

Easy Banking App fonctionne sur Android 7 et iOS 14 ou une version ultérieure.

Il n'est pas possible d'utiliser Easy Banking App sur un appareil Android "rooté" ou sur un iPhone ou iPad "jailbreaké".

Le rootage et le jailbreaking contournent la sécurité standard du système d'exploitation d'un appareil Android, d'un iPhone ou d'un iPad. L'appareil qui a subi une telle manipulation est donc plus exposé aux virus et aux logiciels malveillants.

Comment activer itsme dans Easy Banking Web ?
  1. Introduisez votre numéro de carte de débit et de client sur l'écran de connexion d'Easy Banking.
  2. Suivez les étapes avec votre lecteur de carte.
  3. Cliquez sur Suivant.
  4. Confirmez avec votre lecteur de carte.
Comment me connecter avec itsme dans Easy Banking Web?
  1. Allez sur Easy Banking Web via un ordinateur ou tablette.
  2. Sélectionnez Connexion avec itsme.
  3. Ouvrez l'application itsme® sur votre smartphone et suivez les instructions.
  4. Vous êtes maintenant automatiquement connecté à Easy Banking.
Comment activer mon compte itsme ?

Créez un nouveau profil dans l'application itsme® ou contactez itsme®.

Comment bloquer mon compte itsme® ?

C'est possible via le site web d’itsme®. Cliquez sur Mon compte.

Vous voulez également bloquer votre accès à Easy Banking App ?

  1. Rendez-vous sur www.bnpparibasfortis.be via un ordinateur ou une tablette et choisissez Se connecter.
  2. Choisissez Paramètres puis Accès à nos apps.
  3. Supprimez votre appareil de la liste.
Comment puis-je installer itsme® ?

Téléchargez l'application itsme® sur l'App Store ou Google Play et créez un profil avec votre carte de débit et votre lecteur de carte.

Itsme® est disponible à partir de 16 ans.

Vous voulez créer un profil avec votre carte d'identité ? C'est possible via www.itsme.be (uniquement possible à partir de 18 ans).

Comment puis-je choisir mon code Easy Banking Phone ?

C'est possible dans Easy Banking Web

  1. Rendez-vous sur www.bnpparibasfortis.be et choisissez Se connecter.
  2. Cliquez sur Paramètres puis sur Easy Banking Phone.
  3. Cliquez sur Activer ou Modifier.
  4. Choisissez votre code à 5 chiffres.
  5. Cliquez sur Suivant et confirmez avec votre lecteur de carte. 
Comment commander un lecteur de carte ?

Dans Easy Banking App

  1. Connectez-vous à Easy Banking App.
  2. Appuyez sur Offre.
  3. Descendez jusqu'à ce que vous voyez Service.
  4. Appuyez sur Demander un lecteur de carte puis sur Demander en ligne.

Dans Easy Banking Web sur un ordinateur ou une tablette

  1. Rendez-vous sur www.bnpparibasfortis.be.
  2. Cliquez sur S'identifier mais ne vous connectez pas.
  3. Sélectionnez Se connecter avec un lecteur de carte.
  4. Choisissez Commander un lecteur de carte.
Quelle carte dois-je utiliser avec le lecteur de carte ?

La connexion à Easy Banking Web à l'aide d'un lecteur de carte n'est possible qu'en combinaison avec une carte de débit active. Vous avez également besoin de la carte avec laquelle vous vous connectez pour confirmer vos virements. Indépendamment du compte à partir duquel vous effectuez le virement.

Vous voulez payer en ligne ? Utilisez la carte dont vous avez spécifié le numéro. Vous payez avec une carte de crédit ? Insérez la carte de crédit dans le lecteur de carte.

Mon lecteur de carte ne fonctionne plus. Que dois-je faire ?

Vous pouvez demander gratuitement un nouveau lecteur de carte en ligne.

Dans Easy Banking App

  1. Connectez-vous
  2. Appuyez sur Offre.
  3. Allez dans la partie Services et appuyez sur Demander un lecteur de carte
  4. Appuyez sur Demander en ligne.

Vous pouvez aussi commander un lecteur de carte via Easy Banking Web.

Quelle carte dois-je utiliser avec le lecteur de carte ?

La connexion à Easy Banking Web à l'aide d'un lecteur de carte n'est possible qu'en combinaison avec une carte de débit active. Vous avez également besoin de la carte avec laquelle vous vous connectez pour confirmer vos virements. Indépendamment du compte à partir duquel vous effectuez le virement.

Vous voulez payer en ligne ? Utilisez la carte dont vous avez spécifié le numéro. Vous payez avec une carte de crédit ? Insérez la carte de crédit dans le lecteur de carte.

Please, rotate your device

In order to ensure an optimal user experience, this feature is only available in portrait mode.

Google Pay

Google Pay. Activate. Pay. Enjoy.

You always have your smartphone on you. You use it to call, surf, chat... and pay your purchases! Cash is so last year!

Download the app. Register your payment card. Confirm. Let's go!

Discover Google Pay

Simple

Activate. Pay. Enjoy. Watch the video

Safe

Safer than your own wallet. Watch the video

Free

You pay for your purchases without additional costs.

Accepted all around the world.

In millions of shops. Watch the video

All your payment cards in one app.

New: Now for your payment cards. Watch the video

in-App payment

Integrated into your favourite apps.

Your mobile payments in 3 steps

It’s very simple: You download the app, register your payment card and confirm your code.

1. Download the free app on Google Play.

Download the app

2. Register your payment cards.

It’s very simple. Take a photograph of your cards and add into the Google Pay app.

3. Confirm via SMS, telephone or our app.

Upon registration, you will receive a code. Confirm via SMS, the Easy Banking Centre or the Easy Banking App.

There we are! Activate. Pay. Enjoy!

Discover Google Pay:

Accepted all around the world.

With Google Pay, you make all your purchases in a simple gesture in millions of shops all around the globe.

Are you a vendor? A business manager?

Give your clients the opportunity to pay with their smartphones like thousands of other shops around the globe. Choose simpler, quicker and safer electronic payment means: your turnover will drastically increase. Choose your payment terminal.

FAQ

Android Pay becomes Google Pay

Why Google Pay? What happened to Android Pay?

Android Pay has changed its name and look & feel. Today, it has become Google Pay. But don’t worry, you may still pay with Google Pay in shops and online stores in exactly the same way as you did with Android Pay. If you are already using Android Pay, the application will automatically update and switch to Google Pay.

Where can I use Google Pay?

You can already use Google Pay on the applications and websites of some online vendors that formerly accepted the payment under its previous name: Android Pay. The Google Pay logo will soon replace the Android Pay logo on the applications and websites of vendors accepting this payment method. For all additional information, we invite you to visit the Blog de Google for the Google Pay announcements.Choose your payment terminal.

Start using Google Pay

What exactly is Google Pay?

Google Pay is a mobile payment application managed by Google for Android smartphones. Users may add the debit and credit cards of several banks on this platform to pay contactless in shops and in some applications.

How do I install Google Pay?

Select Google Pay in the Google Play Store and install the application. Before doing so, please ensure that your smartphone works under Android 4.4 (or earlier) and has the NFC feature. Do not forget to activate the NFC feature.

How do I add my credit/debit card to Google Pay?

Step 1: payment card data

1) To add a payment card, you must enter its information manually in the corresponding boxes. For credit cards, manually enter the 3 digits of the card security code on the back of the card.

Stage 2: authentication

There are 3 authentication methods: via SMS, by calling the Easy Banking Centre or via the Easy Banking App (for VISA cards only).

  • Via SMS: If you choose the text message option, the bank will send you a 6-digits verification code by text to confirm that you are the card’s legal holder. Now simply enter the verification code in Google Pay. You card is now registered and you can start making mobile payments with your smartphone immediately.
  • Via the Easy Banking App: Follow the instructions and activate your card via the Easy Banking App: It is both quick and easy.
  • Via the Easy Banking Centre: Should you not wish to receive your verification code via text message or if you do not receive text messages (in the event that the bank does not have your phone number for instance), call 02 433 43 67 to activate your card in the Google Pay application. A collaborator will activate your card once your identity has been verified.

May I use several payment cards to make payments?

Yes, you may enter several credit and debit cards. However, you shall have to define one default payment card (the card appearing at the top of the screen is your default card). However, it is rather simple to change default cards.

How do I select my default payment card?

It is very easy. You can select it using either of the following methods:

  1. Select the desired card, scroll down and select “define as default card”. Voilà! It's done.
  2. Select the icon of the desired card on the screen. Slide it to the top of the screen. Voilà! It's done.

Paying with Google Pay

How does it work?

You are standing before a terminal that accepts contactless payments and your payment card is properly set up? Pay with one easy gesture by bringing your smartphone near the terminal (on top or on the side).

To make payments under €25, simply switch off the sleep mode and bring your phone towards the terminal. For amounts of €25 and above, unlock your phone (using the safety code, the unlock pattern or your fingerprint) then bring it close to the terminal.

Will I have to unlock my phone in other situations?

Yes, when you make two transactions in a row - even for amounts under €25 -, you will be invited to unlock your smartphone before making a third transaction. These security regulations were put in place to protect consumers by lowering the risk of fraud in the event of a phone loss or theft.

Is there a maximum payment amount with Google Pay?

The payment limit is that of your debit and/or credit card. As the case may be, please consult the limits defined to the card in your Easy Banking Web.

Are there additional costs linked to the Google Pay application?

The Google Pay app is free. There are not additional fees linked to the app. Fees relative to the exchange rate outside the Euro zone are identical to those applicable to credit and debit cards.

Security on Google Pay

What should I do if my smartphone is lost or stolen?

In the event that your smartphone is lost or stolen, you can easily block every function remotely via the Google website by login on to: https://www.google.com/android/devicemanager.

If you only want to block your payments but not your smartphone, call Card Stop on 078 170 170 and ask the operator to stop all “tokens” relative to your card in Google Pay. You may also call the Easy Banking Centre on 02 433 43 67.

What is a token?

The token is a virtual number that you can use instead of your genuine card number to complete some purchases and secure your transactions.

What if I find my smartphone?

Call Card Stop on 078 170 170 or the Easy Banking Centre on 02 433 43 67 to unblock your previously suspended “tokens”.

What do I do if I lose my card or if it gets stolen?

If you have lost your card, immediately call Card Stop on 078 170 170. All tokens relative to this card will be blocked and no further transaction will be carried out with the card, including those using the Android Pay application.

Problems linked to Google Pay?

What should I do if I encounter installation problems?

Should you encounter problems during the Google Pay installation process, please verify that your smartphone works under Android 4.4 and is equipped with the NFC feature.

What should I do if I encounter authentication problems?

Should you encounter a problem during the authentication process, contact the Easy Banking Centre on 02 433 43 67 from Monday to Friday from 7 am to 10 pm and Saturday from 9 am to 5 pm.

What should I do if I am unable to add a payment card?

If you cannot enter a debit / credit card, it is preferable to get in touch with the Easy Banking Centre on 02 433 43 67 from 7 am to 10 pm from Monday to Friday, and from 9 am to 5 pm on Saturday.

Who should I contact if I cannot make payments?

Please call the Easy Banking Centre on 02 433 43 67 from 7 am to 10 pm from Monday to Friday, and from 9 am to 5 pm on Saturday.

What should I do if I encounter payment problems?

First of all, you should verify that the vendor’s payment terminal is compatible with the NFC technology and that it bears the contactless and / or Google Pay logos. The terminal could be undergoing maintenance operations and would thus not be able to process contactless payments at the moment of your transaction.

Please don’t hesitate to call the Easy Banking Centre on 02 433 43 67 from 7 am to 10 pm from Monday to Friday, and from 9 am to 5 pm on Saturday. Notify the vendor’s coordinates to the collaborator, as well as the transaction date and time.

What do I do if I lose my smartphone?

In the event that your smartphone is lost or stolen, you can easily block every function remotely via the Google website by login on to: https://www.google.com/android/devicemanager.

If you only want to block your payments using Google Pay but not your smartphone or payment cards, call Card Stop on 078 170 170 and ask the operator to stop all “tokens” relative to your card in Google Pay. You may also call the Easy Banking Centre on 02 433 43 67.

What's a token?

The token is a virtual number that you can use instead of your genuine card number to complete some purchases and secure your transactions.

What if I find my smartphone?

Call Card Stop on 078 170 170 or the Easy Banking Centre on 02 433 43 67 to unblock your previously suspended “tokens”.

What should I do if I lose my payment card?

If you have lost your payment card, immediately call Card Stop on 078 170 170. All “tokens” relative to this card will be blocked and no further transaction will be carried out with the card, including those using the Google Pay application.

What should I do if I want to remove a payment card that’s been added to Google Pay?

It's very simple. Select the card you wish to remove in Google Pay, select “remove card” and confirm the removal of the chosen card.

What should I do if I want to dispute a VISA/MasterCard transaction in Google Pay?

Like for any other credit VISA/Mastercard transaction, you can dispute it via www.macarte.be.

What should I do if I want to dispute a transaction made using my debit (Maestro) card in Google Pay?

Use the same procedure as you would to dispute a transaction made using a debit card. You shall have to go to your local branch with your police statement in the event that your card was lost or stolen.

More information?

Do you have any other questions?

Please contact the Easy Banking Centre on 02 433 43 67 from 7 am to 10 pm from Monday to Friday, and from 9 am to 5 pm on Saturday.