Menu

Frequently asked questions

Comment ouvrir un contrat Easy Banking Web ?

Via notre site web :  

  1. Cliquez en haut à droite sur S’identifier.
  2. Introduisez votre numéro de carte et votre numéro de client.
  3. Vous arrivez sur la page qui vous permet de souscrire un contrat Easy Banking.

Vous n’avez pas encore de lecteur de carte ? Vous pouvez en commander un en ligne.

En contactant l'Easy Banking Centre. 

Comment créer un profil utilisateur en Easy Banking Web ?

Créer un premier profil : 

  1. Rendez-vous sur notre site web et cliquez sur S’identifier (en haut à droite)        
  2. Introduisez votre numéro de client  et numéro de carte.
  3. Cochez la case Sauvegarder ce profil et entrez un nom de profil.Vos données seront alors sauvegardées.
  4. Cliquez sur Suivant

Créer un second profil :

  1. Rendez-vous sur notre site et cliquez sur S’identifier (en haut à droite).
  2. Choisissez Se connecter avec un autre profil.
  3. Sur cet écran, vous pouvez sélectionner un profil en cliquant dessus. Vous pouvez également supprimer un profil et créer un nouveau profil.
Comment me connecter dans Easy Banking Web ?
  1. Rendez-vous sur notre site web et cliquez sur S'identifier
  2. C'est votre première connexion ? Introduisez votre numéro de carte de débit et votre numéro de client.
  3. Choisissez de vous connecter avec un lecteur de carte ou avec l’app itsme. 
  4. Suivez les étapes qui apparaissent sur votre écran et ouvrez l'app itsme sur votre smartphone. 
Combien de temps les opérations sauvegardées dans « Mes signatures » restent-elles visibles ?

Les opérations sauvegardées dans Mes signatures restent visibles durant 2 mois. Si les opérations n’ont pas été signées pendant cette période, elles sont automatiquement supprimées.

J’ai un message d’erreur le code a expiré (EBA0001). Que dois-je faire ?

Ce message d'erreur concerne votre navigateur (par exemple: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox ou Microsoft Edge).

Il suffit de fermer toutes les fenêtres ouvertes et de les rouvrir.

Si vous travaillez avec un Macbook ou un iMac, cliquez sur le nom de votre navigateur (par exemple: Safari) dans le coin supérieur gauche de l'écran et cliquez sur Arrêter + nom du navigateur.

Si cela ne vous aide pas, vous devez contacter l'Easy Banking Centre quand vous êtes devant votre ordinateur.

Où trouver la valeur des titres de mon compte-titres en Easy Banking Web ?
  1. Rendez-vous dans l'aperçu de vos placements.
  2. Cliquez sur le numéro de votre compte titres. 
  3. Vous verrez s'afficher une liste de tous les titres avec leur valeur actuelle.
  4. En savoir plus ? Cliquez sur le nom du titre.
Pourquoi mon profil utilisateur sauvegardé a-t-il disparu ?

Si vous supprimez les cookies, le cookie reprenant les données de l’utilisateur est également supprimé. Sachez aussi que la plupart des programmes antispyware suppriment les cookies. Dans ce cas, vous devez à nouveau saisir vos données d’utilisateur.

Pourquoi je ne parviens pas à m’identifier ?

Plusieurs causes sont possibles :

  1. Vous avez introduit un numéro de client erroné : le numéro de client contient 10 chiffres ; vous le trouverez sur votre carte de débit, à côté du mot Client.
  2. Vous avez introduit un numéro de carte erroné : le numéro de carte contient 17 chiffres. Vous le trouverez à côté du mot Card ; il commence par 6703
  3. Vous avez une carte de débit ou crédit expirée.
  4. Vous avez introduit une signature électronique incorrect. 

Pour plus d'informations, contactez l'Easy Banking Centre. 

Pourquoi l'identification avec mon empreinte digitale ne fonctionne pas ?
  1. Votre appareil ne prend pas en charge les empreintes digitales.
  2. Votre appareil fonctionne avec un logiciel obsolète. Vous avez besoin d'au moins iOS 9.0 ou Android 6.0.
  3. Vous utilisez une tablette. Easy Banking App prend en charge les empreintes digitales uniquement sur un smartphone.
  4. Votre empreinte digitale n'a pas encore été enregistrée sur votre appareil.
  5. Vous utilisez le mauvais doigt.
  6. Si vous avez plusieurs empreintes autorisées, vous devez n’en garder qu’une seule et effacer les autres ;
  7. Le capteur d’empreinte digitale est encrassé.

Vous pouvez également supprimer Easy Banking App et l'installer à nouveau pour essayer de résoudre le problème.

Vous avez des questions ? Vous pouvez contacter l'Easy Banking Centre

Comment activer la connexion avec fingerprint / Touch ID ?

Si vous utilisez Easy Banking App pour la première fois, vous devrez activer le Touch ID ou vous connecter avec une empreinte digitale.

Si vous voulez le faire plus tard, c'est possible :

  1. Connectez-vous à notre app. 
  2.  Appuyez sur les lignes horizontales en bas à droite et choisissez Paramètres.
  3. Sélectionnez Touch ID ou Fingerprint.
Comment me connecter dans Easy Banking App ?
  1. Avec votre empreinte digitale (uniquement pour les smartphones: iPhone à partir du modèle 5S; ou Android 6.0 pour les GSM avec capteur Fingerprint)
  2. Avec votre mot de passe
  3. Avec votre lecteur de carte.
  4. Avec Itsme.
Comment ouvrir un contrat Easy Banking App ?

Uniquement si vous possédez déjà un contrat Easy Banking Web.

  1. Téléchargez l’app dans l’App Store (iPhone, iPad) ou sur Google Play (Android).
  2. Créez un profil avec votre carte de débit et votre lecteur de carte. 

Prenez aussi connaissance de nos instructions pour une première connexion.

Comment créer un profil utilisateur en Easy Banking App ?
  1. Téléchargez l’application dans l’App store ou Google Play.
  2. Ouvrez Easy Banking App et cliquez sur Allez-Y.
  3. Introduisez votre numéro de client et votre numéro de carte.
  4. Vous pouvez également ajouter une photo (optionnel), puis cliquez sur Suivant.
  5. Confirmez votre profil en introduisant une signature électronique (M1) avec votre carte de débit et lecteur de carte.
  6. C'est la première fois que vous utilisez notre app ? Choisissez votre mot de passe. Vous êtes alors invités à lire et à accepter les conditions générales.
  7. Confirmez ces étapes en introduisant une signature électronique (M2) avec votre lecteur de carte.
  8. Votre profil est créé. Lors d'une prochaine utilisation, vous aurez uniquement besoin de votre mot de passe ou du Touch ID.
Comment autoriser mon enfant à utiliser Easy Banking App ?

En tant que parent, vous autorisez vos enfants à utiliser Easy Banking App via Easy Banking Web. Cela est possible dès l'âge de 15 ans. 

  1. Gérer l'accès de votre enfant.
  2. Indiquez le nom de votre enfant.
  3. Cliquez sur Easy Banking App.
  4. Confirmez avec votre carte de débit et votre lecteur de carte.
  5. Vous pouvez utiliser le même chemin pour bloquer l'accès de votre enfant.
J'ai oublié mon mot de passe pour me connecter sur l’app. Que dois-je faire pour le renouveler ?
  1. Cliquez sur Se connecter puis sur J’ai oublié mon mot de passe.
  2. Identifiez-vous avec votre lecteur de carte (M1).
  3. Choisissez un mot de passe et confirmez avec votre lecteur de carte (M2). 
J’obtiens un message d’erreur expliquant qu’une application se superpose à Easy Banking. Que dois-je faire ?

Ceci est un avertissement qui apparaît lorsque l'application Easy Banking détecte qu'une autre application modifie votre affichage.

Pour empêcher une autre application de lire votre écran ou de modifier les informations, Easy Banking se bloquera. Ce sont généralement des applications qui régulent la luminosité de votre écran, par exemple pour activer un filtre de lumière bleue. Vous devez fermer complètement ces applications.

Selon votre appareil Android, vous devrez :

  1. Fermez toutes les applications en arrière-plan via un raccourci (une touche qui est généralement au bas de l'appareil). Cette touche comporte généralement une icône représentant deux carrés superposés.
  2. Allez dans les paramètres de votre appareil, puis dans Applications puis dans les paramètres de l'application à désactiver et choisissez Fermeture forcée.

Si cela ne fonctionne pas, vous pouvez contacter l'Easy Banking Centre.

Puis-je créer plusieurs profils dans Easy Banking App ?

Seulement sur tablette, car un smartphone est considéré comme un appareil personnel. 

Pour ajouter un nouveau profil, cliquez sur les trois points en haut à droite, après l'ouverture de l'application, et choisissez Ajouter un profil.

Où trouver la valeur des titres de mon compte-titres sur Easy Banking App ?
  1. Connectez-vous à notre app. 
  2. Cliquez sur les trois points à droite et choisissez Investissements.
  3. Choisissez le compte-titres (si le compte-titres fait partie d'un contrat, choisissez d'abord le contrat).
  4. Vous verrez quel montant de votre compte-titres a été investi en actions, obligations, fonds et autres placements. Pour connaître la valeur d'un investissement spécifique (par ex. un fonds), cliquez sur la catégorie souhaitée.
  5. Cliquez sur le nom du titre pour lequel vous souhaitez plus d'informations.
Easy Banking App fonctionne-t-il sur mon appareil ?

Les systèmes d'exploitation mobiles suivants sont compatibles avec les versions les plus récentes de l'application :

  1. Android 4.4 ou supérieur
  2. iOS 9 ou supérieur
Comment activer itsme dans Easy Banking Web ?
  1. Introduisez votre numéro de carte de débit et votre numéro de client sur cette page.
  2. Choisissez Se connecter avec itsme.
  3. Suivez les étapes avec votre lecteur de carte.
  4. Votre nom apparaît. Cliquez sur Suivant.
  5. Suivez les étapes avec votre lecteur de carte.

Regardez ce film qui vous explique comment vous connecter avec itsme pour la première fois. 

Comment me connecter avec itsme dans Easy Banking Web?

Vous avez déjà activé itsme pour Easy Banking Web:

  1. Allez sur Easy Banking Web.
  2. Sélectionnez Connexion avec itsme.
  3. Ouvrez l'application itsme sur votre smartphone et suivez les étapes à l'écran.
  4. Vous êtes maintenant automatiquement connecté à Easy Banking.
Comment réactiver mon compte itsme ?

Vous pouvez réactiver votre compte itsme via l’application itsme. Vous aurez besoin de votre lecteur de carte. Vous pouvez également prendre contact avec itsme via leur site web ou au +32 (0)2 657 32 13 (du lundi au vendredi, de 8 à 18 h).

BNP Paribas Fortis ne dispose pas des accès requis pour débloquer les comptes itsme.

J’ai perdu mon smartphone. Comment bloquer mon compte itsme ?

Vous pouvez le faire via le site web d’itsme ou en contactant le helpdesk d'itsme au +32 (0)2 657 32 13 (du lundi au vendredi de 8 à 18 h).

Vous utilisez également Easy Banking App ? Prenez contact avec l’Easy Banking Centre afin de faire bloquer cette application.

Est-ce que tout le monde peut utiliser itsme ?

Toute personne de plus de 18 ans et disposant d’une carte d'identité belge, d’une carte SIM belge et d’un GSM. 

Itsme fonctionne sur Android (version minimale 5.0) et sur iPhone (version minimale d'iOS 9.0).

Comment activer mon code Easy Banking Phone ?

Via Easy Banking Web :

  1. Visitez notre page concernant l'Easy Banking Phone.
  2. Cliquez sur le bouton Activer ou Modifier.
  3. Acceptez les conditions générales si nécessaire et cliquez sur Suivant.
  4. Choisissez un code à 5 chiffres, cliquez sur Suivant et confirmez avec votre lecteur de carte. 

Via Easy Banking App :

  1. Connectez-vous.
  2. Cliquez sur Contactez-nous.
  3. Cliquez sur l'icône du téléphone.

L'appel est désormais sécurisé. 

Vous pouvez aussi contacter l'Easy Banking Centre. Votre code vous sera envoyé à domicile.

Comment commander un lecteur de carte ?
  1. Demandez-le en ligne. Vous le recevrez dans la semaine.
  2. Vous pouvez demander un lecteur de carte dans l'agence de votre choix.
Quelle carte dois-je utiliser avec le lecteur de carte ?

Vous ne pouvez vous inscrire à Easy Banking qu'avec une carte de débit active.

Vous pouvez alors confirmer les virements uniquement avec la carte de débit que vous avez utilisée pour créer votre profil, quel que soit le compte à partir duquel vous effectuez le transfert.

Si vous souhaitez payer via une boutique en ligne, vous devez utiliser la carte dont vous avez entré le numéro de carte dans votre lecteur de carte. Si vous avez choisi de payer par carte de crédit, vous devez introduire cette carte dans le lecteur de carte.

Que dois-je faire si mon lecteur de carte ne fonctionne plus ?

Votre lecteur de carte est défectueux ou sa batterie est faible ( 'battery low' s’affiche) ?

Remplacez-le gratuitement :

  1. Demandez-le en ligne. Vous le recevrez dans la semaine.
  2. Passez dans une agence BNP Paribas Fortis. Vous recevrez un nouveau lecteur de carte en échange de votre exemplaire défectueux.
Quelle carte dois-je utiliser avec le lecteur de carte ?

Vous ne pouvez vous inscrire à Easy Banking qu'avec une carte de débit active.

Vous pouvez alors confirmer les virements uniquement avec la carte de débit que vous avez utilisée pour créer votre profil, quel que soit le compte à partir duquel vous effectuez le transfert.

Si vous souhaitez payer via une boutique en ligne, vous devez utiliser la carte dont vous avez entré le numéro de carte dans votre lecteur de carte. Si vous avez choisi de payer par carte de crédit, vous devez introduire cette carte dans le lecteur de carte.

Please, rotate your device

In order to ensure an optimal user experience, this feature is only available in portrait mode.

Apple Pay

Paying with Apple  Pay

Pay faster and safer than ever for your small and large purchases in shops, in apps and online. Effortless with the Apple devices you use every day.

Easy, fast and secure

No hassle with cash or PINs. Simply hold your device near the payment terminal to securely make your payment thanks to Touch ID or Face ID.

Activate Apple  Pay

Add your BNP Paribas Fortis debit card, Mastercard or Visa to Apple Pay. You can do this in the most recent version of Easy Banking App or in Apple Wallet.

How to activate Apple  Pay

Watch the video or read the instructions for activation in Easy Banking App (most recent version).

Read the instructions for activation in Wallet.

How to make fast and safe payments with Apple  Pay

Watch the video or read the instructions for payments in shops, in apps and online.

Contactless payments… and so much more

In shops worldwide

Wherever you see the Apple Pay or the contactless payment symbol, you can simply pay using your iPhone or Apple Watch.

In apps and online

You can also use Apple Pay to make fast and safe payments in apps on your iPhone or iPad and on websites in Safari on your Mac, iPad or iPhone.

Good to know

More useful digital services

Your bank offers many other apps and digital tools to make your daily banking even more convenient. Discover them here.

Are you a merchant?

Also offer contactless payments to your customers – it will benefit your image and your turnover. Choose your payment terminal here.

Topic

FAQ

Search cannot be performed

No results foundSearch cannot be performedsearch results

What is Apple Pay?

Apple Pay is Apple's mobile payment service for faster, easier and more secure purchases than ever in shops, with apps and online with your iPhone, iPad, Apple Watch or Mac.

Is Apple Pay free?

Yes, the Apple Pay service is free.

How do I activate Apple Pay in Easy Banking App?

Apple Pay requires the latest version of iOS, watchOS or macOS on your device. For the iPhone, that is currently iOS 12.1. The Apple support website has more information on how to update your iPhone or iPad , Apple Watch  or Mac .

For iPhone only:

Log into Easy Banking App on your iPhone and tap 'More' > 'Settings' > 'Apple Pay' > 'Get started'. An overview of your bank and credit cards will appear. Select the first card you want to use with Apple Pay and tap 'Add to Apple Wallet' > 'Next'. Read the general conditions and tap 'Agree' > 'Done'. The card is now ready for payments with Apple Pay on your iPhone.

For iPhone and Apple Watch:

Log into Easy Banking App on your iPhone and tap 'More' > 'Settings' > 'Apple Pay' > 'Get started'. An overview of your bank and credit cards will appear. Select the first card you want to use with Apple Pay and tap 'Add to Apple Wallet'. Select your iPhone and tap 'Next'. Read the general conditions and tap 'Agree' > 'Done'.

The card is now ready for payments with Apple Pay on your iPhone. Then tap 'Add to Apple Wallet' next to your Apple Watch and repeat the same steps: Choose card > 'Add to Apple Wallet' > 'Next' > 'Agree' > 'Done'. Apple Pay has now also been activated for payments with the chosen card on your Apple Watch.

For iPad:

You can't use Easy Banking App to activate Apple Pay on your iPad. You need to activate Apple Pay in 'Settings', as described below.

How do I activate Apple Pay in Wallet?

Apple Pay requires the latest version of iOS, watchOS or macOS on your device. For the iPhone, that is currently iOS 12.1. The Apple support website has more information on how to update your iPhone or iPad , Apple Watch  or Mac .

For iPhone:

Open the Wallet app on your iPhone. Tap the '+' in the top right corner. Read the Apple Pay Privacy Policy and tap 'Continue'. Select your bank (BNP Paribas Fortis, Hello bank! or Fintro) and then the type of card you wish to add. When you add a BNP Paribas Fortis bank card, you will automatically go to the Easy Banking App login screen (or a screen where you can download the free app first). Once you have logged in, you will see an overview of your bank and credit cards. Select the first card you want to use with Apple Pay and tap 'Add to Apple Wallet' > 'Next'. Read the general conditions and tap 'Agree' > 'Done'. The bank card is now ready for payments with Apple Pay on your iPhone.

To add a credit card, you have to scan it, check the details and enter the security code (this is the CVC code on the back of your credit card). Then tap 'Next', read the general conditions and tap 'Agree'. Because you have not yet logged into your bank, you must now identify yourself to confirm that you are the rightful owner of the card. You can do this in three ways: with an SMS code, in Easy Banking App (only for Visa) or by calling +32 (0)2 433 43 67. To complete the verification, tap 'Next'. The credit card is now ready for payments with Apple Pay on your iPhone.

For Apple Watch:

Open the Apple Watch app on your iPhone and tap 'My Watch'> 'Wallet & Apple Pay'> 'Add Card'. Enter your passcode on your Apple Watch to unlock it and tap 'Continue' on your iPhone. To add a credit card to Wallet on your Apple Watch, you have to scan it, check the details and enter the security code (this is the CVC code on the back of your credit card). For a normal bank card, you should enter the details manually. Then tap 'Next', read the general conditions and tap 'Agree'. Because you have not yet logged into your bank, you must now identify yourself to confirm that you are the rightful owner of the card. You can do this in two ways: with an SMS code or by calling +32 (0)2 433 43 67. To complete the verification, tap 'Next'. The card is now ready for payments with Apple Pay on your Apple Watch.

For iPad:

The Wallet app is not available on your iPad. You should therefore add your cards to Wallet under 'Settings' > 'Wallet & Apple Pay' > 'Add Card'. On an iPad, you can only use Apple Pay with credit cards, not normal bank cards. To add a credit card, you have to scan it, check the details and enter the security code (this is the CVC code on the back of your credit card). Then tap 'Next', read the general conditions and tap 'Agree'. Because you have not yet logged into your bank, you must now identify yourself to confirm that you are the rightful owner of the card. You can do this in two ways: with an SMS code or by calling +32 (0)2 433 43 67. To complete the verification, tap 'Next'. The card is now ready for payments with Apple Pay on your iPad.

For MacBook Pro with Touch ID:

Go to 'System Preferences' > 'Wallet & Apple Pay' > 'Add Card'. On a Mac, you can only use Apple Pay with credit cards, not normal bank cards. To add a credit card, you need to enter your name, the card details and the security code (this is the CVC code on the back of your credit card). Then tap 'Next', read the general conditions and tap 'Agree'. Because you have not yet logged into your bank, you must now identify yourself to confirm that you are the rightful owner of the card. You can do this in two ways: with an SMS code or by calling +32 (0)2 433 43 67. To complete the verification, tap 'Next'. The card is now ready for payments with Apple Pay on your MacBook Pro with Touch ID.

For other Mac models:

To use Apple Pay with other Mac models, you need an Apple Pay-compatible iPhone or Apple Watch. Verify that you are logged in with the same Apple ID on both devices and that Bluetooth is enabled on your Mac. On your iPhone, go to 'Settings' > 'Wallet & Apple Pay' and enable the 'Allow Payments on Mac' option.

How many payment cards can I add to Apple Pay?

You can add up to 12 payment cards on iPhone 8, iPhone 8 Plus or later models and Apple Watch Series 3 or later models. You can add up to 8 payment cards on previous models.

Which payment cards can I add to Apple Pay?

You can use Apple Pay with all Maestro bank cards, Mastercard and Visa credit cards issued by BNP Paribas Fortis, Hello bank! or Fintro. The first card you add to Apple Pay will be your default card.

How do I change my default card?

The first card you add to Apple Pay will be your default card. If you have added more cards and you want to change your default card, follow the following steps:

iPhone:

Open the Wallet app. Hold your finger on the card you want to set as the new default card and drag it to the top of the card list.

iPad:

Go to 'Settings' > 'Wallet & Apple Pay'. Tap 'Default Card' and choose a new card.

Apple Watch:

Open the Apple Watch app on your iPhone. Tap on the tab 'My Watch' > 'Wallet & Apple Pay' > 'Default Card' and choose a new card.

MacBook Pro with Touch ID:

Go to 'System Preferences' > 'Wallet & Apple Pay'. Choose a new card from the 'Default Card' menu.

How can I remove a card from Apple Pay?

iPhone:

Open the Wallet app. Tap the card you want to remove and then the blue icon in the bottom right corner. On the next screen, scroll down and tap on 'Remove Card'.

iPad:

Go to 'Settings' > 'Wallet & Apple Pay'. Tap the card you want to remove and then on 'Remove Card'.

Apple Watch:

Open the Apple Watch app on your iPhone. Tap the 'My Watch' tab, scroll down and tap 'Wallet & Apple Pay'. Then tap the card you want to remove and on 'Remove Card'.

When can I start using Apple Pay as a new BNP Paribas Fortis customer?

You can add your payment card to Apple Pay as soon as you have received it, but it is important that you activate your new card before you use it with Apple Pay. To do this, follow the steps on the cover letter with your card.

What if I replace my device?

In that case, you have to add your cards to Apple Wallet again on your new device.

Where can I make payments with Apple Pay?

You can use Apple Pay to pay with your bank card, Mastercard and Visa credit card at all shops showing the Apple Pay or contactless payment symbol. You can also use Apple Pay to pay with your credit card (rather than your normal bank card) in apps and on websites in Safari that have an Apple Pay button or that show Apple Pay as one of the payment methods.

Do I have to enter my PIN for higher amounts?

No, you never have to enter your PIN at a shop payment terminal, regardless of the amount, because the payment is very secure thanks to Touch ID (fingerprint recognition), Face ID (face recognition) or your passcode.

How do I pay with Apple Pay in shops?

You can use your iPhone or Apple Watch to make contactless payments with Apple Pay in shops, restaurants, taxis, vending machines and so on where the Apple Pay or contactless payment symbol is shown.

iPhone with Face ID: 

To pay with your default card, double-click the side button. To use another card, double-click the side button, tap your default card and select another card. Then look at your iPhone to identify yourself with Face ID or enter your passcode. Hold your iPhone near the payment terminal and wait until you see 'Done' and a check mark displayed on the screen of your iPhone. On the payment terminal, you will see whether the payment was successfully executed or rejected.

iPhone with Touch ID:

To pay with your default card, hold your iPhone near the payment terminal and place your finger on the Home button to identify yourself with Touch ID. Wait until you see 'Done' and a check mark displayed on the screen of your iPhone. On the payment terminal, you will see whether the payment was successfully executed or rejected. To use another card, hold your iPhone near the payment terminal without touching the Home button. When your default card appears, tap it and select another card. Then place your finger on the Home button to pay.

Apple Watch:

To pay with your default card, double-click the side button and hold the screen of your Apple Watch near the payment terminal. Wait until you feel a slight vibration. On the payment terminal, you will see whether the payment was successfully executed or rejected. To use another card, double-click the side button and swipe left or right to select another card. Then hold your Apple Watch near the payment terminal to pay.

How do I make payments with Apple Pay in apps?

You can use Apple Pay on your iPhone, iPad or Apple Watch to make purchases in apps that have an Apple Pay button or that show Apple Pay as one of the payment methods. You can only make Apple Pay in-app purchases with your credit card, not with your normal bank card.

Tap the Apple Pay button or select Apple Pay as the payment method. The first time you will be asked to enter your billing and contact details on your iPhone or iPad. Confirm the payment with Touch ID or Face ID or by double-clicking the side button of your Apple Watch. You're all done!

For your next payment, Apple Pay will automatically fill in your billing and contact details, so that you only need to confirm the payment. If you want to make a payment with another card, tap the arrow next to your default card and choose another card.

How do I make payments with Apple Pay online?

You can use your iPhone, iPad or Mac to make purchases on websites in Safari that have an Apple Pay button or that show Apple Pay as one of the payment methods. You can only make Apple Pay purchases online with your credit card, not with your normal bank card.

iPhone and iPad:

Tap the Apple Pay button or select Apple Pay as the payment method. The first time you will be asked to enter your billing and contact details. Confirm the payment with Touch ID or Face ID or by double-clicking the side button of your Apple Watch. You're all done!

For your next payment, Apple Pay will automatically fill in your billing and contact details, so that you only need to confirm the payment. If you want to make a payment with another card, tap the arrow next to your default card and choose another card.

MacBook Pro with Touch ID:

Tap the Apple Pay button or select Apple Pay as the payment method. The first time you will be asked to enter your billing and contact details. Confirm the payment with Touch ID by placing your finger on the Touch Bar of your MacBook Pro. You're all done!

For your next payment, Apple Pay will automatically fill in your billing and contact details, so that you only need to confirm the payment. If you want to make a payment with another card, tap the arrow next to your default card and choose another card.

Other Mac models:

To use Apple Pay with other Mac models, you need an Apple Pay-compatible iPhone or Apple Watch. Verify that you are logged in with the same Apple ID on both devices and that Bluetooth is enabled on your Mac and your iPhone or Apple Watch.

Tap the Apple Pay button or select Apple Pay as the payment method. The first time you will be asked to enter your billing and contact details. Confirm the payment with Touch ID or Face ID on your iPhone or by double-clicking the side button of your Apple Watch. You're all done!

For your next payment, Apple Pay will automatically fill in your billing and contact details, so that you only need to confirm the payment. If you want to make a payment with another card, tap the arrow next to your default card and choose another card.

Can I also use Apple Pay abroad?

Yes, Apple Pay allows you to make worldwide mobile payments at all shops showing the Apple Pay or contactless payment symbol.

Where can I see my recent Apple Pay payments?

You can see the last ten Apple Pay payments you made with your Apple device for each card in Wallet. Tap the 'Transactions' tab and enable the 'Transaction History' option.

Can I see my Apple Pay transaction history on my Apple Watch?

No, you can't see your recent payments with Apple Pay on your Apple Watch itself. You can, however, check them on your iPhone. Open the Watch app, tap 'Wallet & Apple Pay', tap your card and then the 'Transactions' tab.

How many payments does the Apple Pay transaction history show?

You can see the last ten Apple Pay payments you made with your Apple device for each card in Wallet. You can see the full payment history in Easy Banking App, Easy Banking Web or your account statements.

Is my device compatible with Apple Pay?

You can use Apple Pay on the following devices:

iPhone:

iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE

iPad:

iPad (6th generation), iPad Pro, iPad (5th generation), iPad Air 2, iPad mini 4, iPad mini 3

Apple Watch:

Apple Watch Series 4, Apple Watch Series 3, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 1, Apple Watch (1st generation)

Mac:

Mac models with Touch ID and Mac models released in 2012 or later in combination with an Apple Pay-compatible iPhone or Apple Watch

Which operating system does Apple Pay require?

Apple Pay requires the latest version of iOS, watchOS or macOS on your device. For the iPhone, that is currently iOS 12.1. The Apple support website has more information on how to update your iPhone or iPad, Apple Watch or Mac.

Is Apple Pay secure?

Security and privacy are absolute priorities for Apple Pay.

You can only pay with your iPhone or iPad if the device's Touch ID recognises your unique fingerprint or if Face ID recognises your face. You can only make Apple Pay payments with your Apple Watch when you are wearing your watch, since Apple Watch identifies its rightful owner through skin contact. Each time you put your Apple Watch on your wrist, you have to unlock it with your Apple Watch passcode or with your iPhone.

In the event that your iPhone, iPad or Apple Watch is lost or stolen, you can use 'Find my iPhone' via iCloud.com to locate your device, turn on Lost Mode, temporarily deactivate Apple Pay or completely clear the data from your device.

If you use a credit or debit card with Apple Pay, your card number will not be stored on the shop's device or an Apple server. Instead, Apple Pay provides the device account number, a unique number that is stored in an encrypted format on your device's Secure Element chip.

Will I be safe from digital pickpockets?

Yes, it is not possible to make contactless payments with Apple Pay when your device is locked. You can only make a payment after your device has identified you based on your fingerprint, a face scan or skin contact.

What if my device is lost or stolen?

If you enabled the 'Find my iPhone' feature on your device, you can log into iCloud.com if your device has been lost or stolen to locate the missing device, turn on Lost Mode, temporarily deactivate Apple Pay or completely clear the data from your device. If 'Find my iPhone' is not active, immediately call Card Stop on +32 (0)70 344 344 or the Easy Banking Centre on +32 (0)2 433 43 67 to have your virtual payment card in Apple Pay blocked.

What if my payment card is lost or stolen?

Immediately call Card Stop on +32 (0)70 344 344 or the Easy Banking Centre on +32 (0)2 433 43 67 to have your card blocked. This will automatically remove your virtual payment card from Apple Pay on all your devices. When you receive your new card, you will need to add it to Apple Pay again.

What if I unpair my Apple Watch and iPhone?

In that case, all Apple Pay data will be removed from your Apple Watch.